۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۰۵

ظرفيت اينترنت كشور باز هم افزايش يافت

ايتنا - معاون زيرساخت: آنچه که در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در حال وقوع است، توسعه مداوم این شبکه با عددهای بسیار بالا است.


معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به قراردادهای جدید منعقد شده با فروشندگان بین‌المللی پهنای باند اینترنت، از افزایش دوبرابری ظرفیت اینترنت کشور و رسیدن آن به ۷۶ گیگابایت خبر داد.

به گزارش ایتنا حسن شاهی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه کندی سرعت اینترنت که از سوی کاربران هر از چندگاهی احساس می شود، مربوط به کمبود ظرفیت پهنای باند اینترنت نیست، اظهار داشت: طی دو ماه اخیر با قراردادهای منعقد شده در شبکه ارتباطات زیرساخت با فروشندگان بین‌المللی پهنای باند کشور، ظرفیت اینترنت کشور را افزایش داده و به عدد قابل توجهی در این بخش رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور در انتهای سال ۸۹ معادل ۱۷۳ لینک STM۱ معادل ۲۷گیگابایت بوده ادامه داد: امسال و با توسعه صورت گرفته، ظرفیت پهنای باند اینترنت از ۱۷۳ به ۲۲۱ لینک STM۱ معادل ۳۵ گیگابایت رسیده که تقریبا ۳/۱ برابر شده است.

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت، گفت: بزودی و کمتر از یک ماه آینده نیز ظرفیت این پهنای باند به ۷۶ گیگابایت می‌رسد که تقریبا بیش از دوبرابر ظرفیت فعلی خواهد بود. به این ترتیب آنچه که در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در حال وقوع است، توسعه مداوم این شبکه با عددهای بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: آنچه که پهنای باند کاربر نهایی را تهدید می‌کند و کمتر از حد مورد توافق به چشم می‌خورد، ضریب اشتراک‌گذاری پهنای باند است که توسط اپراتورها رعایت نمی‌شود چرا که کاربر نهایی به صورت مستقیم به شبکه ارتباطات زیرساخت متصل نبوده و از طریق شرکت‌های مخابرات استانی و PAP ها و ISP ها وصل می‌شود. بنابراین هر اتفاقی که به جهت پهنای باند برای کاربر اینترنت بیافتد به هیچوجه شبکه ارتباط زیرساخت در آن مقصر نخواهد بود.

شاهی همچنین هدف از افزایش دوبرابری ظرفیت پهنای باند اینترنت را با توجه به اینکه هم اکنون محدودیت ارائه اینترنت باند پهن بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای کاربران خانگی وجود دارد، تامین نیازمندی‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت پیش‌بینی نیازها در آینده است به نحوی که با توجه به منحنی سیر و صعود نیازها به اینترنت، شرکت ارتباطات زیرساخت تشخیص داده است که باید شبکه‌اش را با این سرعت توسعه دهد.

وی با بیان اینکه توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور متناسب با اهداف برنامه پنجم توسعه و نیز اهداف برنامه‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت محقق می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت که در حال ۲برابر شدن است، بیش از تعهدات مندرج در برنامه پنجم توسعه خواهد بود.

به گزارش مهر، هریک STM۱ معادل ۱۵۵.۵۶ مگابیت در ثانیه ظرفیت اینترنت است و قرار است ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۴۷۰ گیگابایت افزایش یابد.
 
کد مطلب: 20567
نام شما
آدرس ايميل شما


حبیبی- سنندج
feedback
از یک سایت اختصاصی خبار ای تی انتظار داریم در انتشار جزییات خبر و اعداد و ارقام و واحدهای آن دقت کافی را داشته باشد.
واحدهای محاسبه پهنای باند بیت ، کیلو بیت ، مگابیت ، گیگابیت و... " 221 اس تی ام وان معادل 35 گیگابیت است و... "
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
راستش حقیقتا" اصلا" چنین چیزی که پهنای باند بیشتر شده احساس نمیشه یا اونکه بهنای باند حتی سال قبل نسبت به امسال خیلی کمتر بود ولی سرعت و کیفیت اینترنت خیلی خیلی بهتر بود الان که با بیشتر شدن فوق العاده افتضاهتر شده . شاید فقط برای ایرانه که نسبت به تمام جهان فرق میکنه با بیشتر شدن پهنای باند سرعت و کیفیت کمتر میشه!!!!!!!! اگر این آقا میفرماین که شرکتها و ای اس پی ها ضریب اشتراک گذاری رو بین کاربر ها رعایت نمیکنند پس چه کسی مسئول نظارت بر اونها است ؟ چرا قانونی وجود نداره که با این شرکتهایی که از این امر تخلف میکنند برخورد کنه ؟یه خرده خودتون کلاهتون رو قاضی کنید چرا طی این چند سال فقط به مشترک ضرر رسیده و میرسه و هیچکسی به این مسئله رسیدگی نمیکنه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم با خواندن عنوان خبر میشه فهمید چه خبره: ظرفیت اینترنت کشور باز هم (دقت کنید باز هم!!!) افزایش یافت.
چه خبره این قدر سرعت رو می برید بالا؟!!
مانیتورهامون منفجر می شه!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام