۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳

374 خانه فناوری اطلاعات تا دهه فجر رونمایی می شود

ایتنا - در سال جاری متوسط سرانه خدمات الکترونیکی هر شهروند تهرانی سه هزار تومان مصوب شده است.



۳۷۴ خانه IT تا دهه فجر توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و با همکاری حوزه اجتماعی افتتاح می شود.

به گزارش ایتنا از ستاد خبری الکامپ ۲۰۱۱، علی اصغرقائمی در نشست خبری حاشیه الکامپ هفدهم، در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی ۳۷۴ خانه IT در محلات مختلف تهران تا دهه فجر خبر داد.
این سازمان با همکاری حوزه اجتماعی شهرداری تهران قصد دارد تا پروژه خانه IT محلات را تا دهه فجر رونمایی کند . 

وی در خصوص اهداف ایجاد این خانه ها گفت : کشف ایده های خود جوش برای توسعه فناوری اطلاعات و به کارگیری آن در محلات است تا از دانش فنی در محله های مختلف بهره وری شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در خصوص ایجاد این خانه ها اظهار داشت : در حال حاضر بالای ۲۶۰ خانه فناوری اطلاعات تشکیل شده و سایر این خانه ها تا دهه فجر رونمایی خواهد شد . 

وی افزود : بر اساس بافت شهر و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ، ۱۲۳ ناحیه و ۳۷۴ محله تعیین شده که پیش بینی ما برای هر یک از این محلات یک خانه IT است . 

قائمی خاطر نشان کرد : علاوه بر خانه های سلامت ، خانه کودک و خانه بهداشت ، قصد داریم تا در هر محله یک خانه فناوری اطلاعات نیز ایجاد کنیم . 

مدیرعامل سازمان ICT شهرداری تهران در ادامه گفت:‌ سال گذشته متوسط سرانه هزینه خدمات الکترونیک هر شهروند تهرانی ۱۷۰۰ تومان است.
وی افزود : در سال جاری متوسط سرانه خدمات الکترونیکی هر شهروند تهرانی سه هزار تومان مصوب شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته متوسط سرانه هزینه خدمات الکترونیک به ازای هر شهروند تهرانی هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.
قائمی گفت: محدودیت‌های قانونی کنونی اجازه تحقق یک مدیریت واحد را نمی‌دهد اما اگر از فناوری اطلاعات به درستی استفاده کنیم می‌توانیم یک مدیریت یکپارچه را ایجاد نماییم. 

وی در خصوص فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در خصوص تأثیر فعالیت‌های این سازمان در الکترونیکی کردن خدمات اظهار داشت: در بخش عوارض خودرو در سال‌های گذشته حداقل باید مراجعه‌کننده ۴ بار بین شهرداری و بانک رفت و آمد می‌کرد. با الکترونیکی کردن عوارض خودرو این رفت و آمدها کاهش پیدا کرده است. 

وی عنوان کرد: همچنین شهرداری تهران در سال بیش از ۱۲ میلیون قبض نوسازی توزیع می‌کند که مردم در گذشته برای پرداخت این قبض‌ها باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردند، اما هم‌اکنون به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند و ۱۲ میلیون مراجعه به بانک‌ها کم شده است. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: براساس اعلام بانک مرکزی از زمان الکترونیکی شدن پرداخت‌ها به خصوص پرداخت‌های شهرداری به مراجعات مردم به بانک ۲۰ درصد کاهش یافته است. 

وی در خصوص توافق میان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی رایانه‌ای خبر داد و گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای پیشنهاد داده که در ساختمان های شلوغ ، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیز نصب شود؛ زیرا ساختمان‌های پرترددی که هم‌اکنون در شهر تهران ساخته می‌شود ممکن است حتی به سرویس‌های اینترانتی (مانند دوربین مدار بسته) نیز مجهز باشند. 

وی ادامه داد: از این رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیشنهاد داد که طبق قوانین اجباری لحاظ شود که سازندگان ساختمان‌های پرتردد ملزم به رعایت و تجهیز امکانات فناوری اطلاعات باشند. 

رییس سازمان IT شهرداری تهران اظهار داشت : قرار بود که این پیشنهاد منجر به ارائه یک لایحه شورای اسلامی شهر تهران شود که در این راستا کارگروه مربوط شکل گرفته و از دو ماه پیش تاکنون چندین جلسه کارگروه نیز برگزار شده است. 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: پس از آماده شدن پیش‌نویس این لایحه، پیش‌نویس برای بررسی به مراجع قانونی ارسال می‌شود که حداکثر یک سال برای تهیه پیش‌نویس فرصت داریم. 

قائمی از برگزاری چهارمین جشنواره وب شهرداری تهران در دهه فجر خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره پرتال‌های شهرداری تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
 
کد مطلب: 20427
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام