۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۰

PCIEe ۳ اول به خانه گیگابایت آمد

ایتنا - شرکت گیگابایت، تولید کننده برتر مادربرد در جهان با انتشار خبری اعلام کرد که تمام مادربرد های سری ۶ این شرکت، بدون هیچ گونه بروز رسانی سخت افزاری از آخرین پردازنده های ۲۲ نانومتری شرکت اینتل پشتیبانی خواهند کرد.
PCIEe ۳ اول به خانه گیگابایت آمد



به گزارش ایتنا، پردازنده های ۲۲ نانومتری شرکت اینتل را می‌توان همان پردازنده های پل شنی (Sandy Bridge) حال حاضر دانست که فناوری ساخت آن‌ها از ۳۲ نانومتر به ۲۲ نانومتر تغییر خواهند کرد.

چندین سال است که فن آوری سوکت‌های PCIe تغییری نکرده است.

به همین دلیل، موضوع کمبود جای فیزیکی برای قرار دادن بیش از یک سوکت PCIe در مادربردهای با انداره ساخت کوچک‌تر، برخی از مادبردهای کنونی را به تنها یک سوکت با پهنای باند بالا محدود کرده بود.

در ادامه این خبر نیز این شرکت اعلام کرد که کاربران می‌توانند با به‌روز‌رسانی بایوس مادربرد های خود به آخرین نسخه ارائه شده، در مادربرد های خود به طور ذاتی از فن آوری PCIe نسل سوم بهره ببرند.

این در حالی است که تا قبل از این، کاربران از نسخه ۲.۱ این فن آوری بهره می‌بردند که به مراتب پهنای باند کمتری نسبت به آخرین نسخه خود دارد. با این نسخه از PCIe اطلاعات پردازش شده در کارت‌های گرافیک مجزا با سرعت بسیار خیره کننده ای انتقال پیدا خواهند کرد.

انتشار این خبر همراه با لیستی از نام مادربرد های پشتیبان پردازنده های نسل جدید شرکت اینتل صورت گرفت که در بین آن‌ها مادربرد G۱.Sniper ۲ توجه بیشتری را جلب می‌کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از این لیست به وب سایت www.gigabyte.ir مراجعه کنند.
کد مطلب: 19111
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام