۰
plusresetminus
شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
توسط سامسونگ ارائه می‌شود؛

سه دستگاه Blu-ray جدید برای سال ۲۰۱۱

ایتنا - خط تولید پخش کننده‌های Blu-ray شرکت سامسونگ شاهد حضور سه مدل جدید و انقلابی در لیست تولیدات سال ۲۰۱۱ خواهد بود.
سه دستگاه Blu-ray جدید برای سال ۲۰۱۱



این سه مدل جدید به ترتیب میزان امکانات شامل BD-D۷۵۰۰، BD-D۶۵۰۰ و بلاخره BD-D۵۵۰۰ می‌شوند، که علیرغم برخی اختلافات کوچک و بزرگ در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری، همگی امکانات پیشرفته‌ای را در این کلاس ارائه می‌دهند.

به گزارش ایتنا، سه جنبه اصلی طراحی سامسونگ در مدل‌های جدید این شرکت شامل Symmetric یا متقارن، Slot-in یا قرارگیری درایو بصورت داخلی و Slim یا باریک و ظریف می‌شود، که مجموعا بروی هم ایده ۳S سامسونگ را تشکیل داده و تقریبا در هر سه مدل این کلاس نیز بکار گرفته شده‌اند.

D۷۵۰۰ بعنوان پیشرفته‌ترین عضو این گروه عنوان باریک‌ترین و باریکترین‌ترین نمونه در کلاس پخش کننده‌های Blu-ray در تمامی برند‌ها را نیز به خود اختصاص می‌دهد، جائیکه ارتفاع بسیار ناچیز ۲۳ میلیمتری این پلیر با هیچ نمونه دیگر قابل مقایسه نیست.

این پخش کننده زیبا که از طراحی جذاب و رنگ متفاوتی برخوردار است در ردیف مشخصات اصلی و قابلیت‌های یک پخش کننده نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

سیستم پیشرفته تولید تصویر در این پلیر سه بعدی Full HD با کمک موتور پردازشی اختصاصی Hyper Real Engine سامسونگ صورت می‌پذیرد که ایجاد تصاویری شفاف و چشم نواز در کنار پشتیبانی از کدک‌های متعدد تصویر از مهم‌ترین نقاط قوت آن به حساب می‌آیند.

بهبود وضوح و کیفیت ویدئو از منابع مختلف تصویری همانند استریم‌های تحت وب از دیگر جنبه‌های مثبت این موتور پردازشی‌ست.

D۷۵۰۰ یک پلیر مجهز به قابلیت DLNA بر بستر اتصال بی‌سیم Wi-Fi است که امکان انتقال و پخش عکس، صوت و تصویر از دستگاه‌های منطبق با این فناوری همچون گوشی‌های موبایل یا دسک تاپ‌های خانگی بصورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه سیمی را فراهم می‌آورد.

امکان کنترل دستگاه پس از ایجاد تماس به این روش با قابلیت اختصاصی One Foot Connection از دیگر جنبه‌های این فناوری به حساب می‌آید.

سامسونگ جایزه ارزشمند بهترین ابتکار در طراحی و مهندسی این پلیر را از نمایشگاه CES۲۰۱۱ خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، مدل D۷۵۰۰ قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارا می‌باشد.

دومین پلیر در این گروه D۶۵۰۰ است که بار دیگر هر سه جنبه طراحی سامسونگ یعنی استفاده از اجزای متقارن، حضور درایو داخلی و طراحی ظریف و باریک در آن رعایت شده است.

این پلیر همچون مدل قبلی یک نمونه سه بعدی Full HD با امکان پخش محتوای ۱۰۸۰p و ارتقا وضوح یا upscaling است.

گیرنده داخلی Wi-Fi با پشتیبانی از DLNA و دکمه‌های کنترلی تمام لمسی دیگر موارد حاضر در این پخش کننده را تشکیل می‌دهند.

فناوری‌های اختصاصی سامسونگ برای اشتراک محتوا همچون AllShare در این مدل نیز دیده می‌شوند و از قسمت Samsung Apps بعنوان جزئی از Samsung Smart Hub می‌توان به طیف وسیعی از سرویس‌های استریم محتوای صوتی و تصویری همچون YouTube و مواردی از این قبیل دسترسی پیدا نمود.

گزینه جدیدی نیز در این بخش برای جستجوی مستقیم ویدئوی مورد نظر از سرویس‌های اشتراک گذاری محتوا در نظر گرفته شده است.

سومین و آخرین مدل در این زمینه BD-D۵۵۰۰ نام دارد که برای کاربران علاقمند به فناوری پیشرفته روز با قیمتی مناسب و رقابتی طراحی شده است.

ابعاد این مدل در مقایسه با D۶۵۰۰ با کاهشی در حدود ۴۶ میلیم‌تر در عرض و افزایش ۶ میلیمتری در ارتفاع همراه بوده است.

این پلیر سه بعدی Full HD دارای یک پورت HDMI و دو پورت USB بوده و امکان برخورداری از اتصال Wi-Fi با دانگل جداگانه نیز برای آن وجود دارد که بدین ترتیب امکان اشتراک گذاری با فناوری AllShare و دسترسی به سرویس‌های استریم محتوای صوتی تصویری بوسیله Smart Hub برای این مدل نیز در دسنرس قرار می‌گیرد.

BD-D۵۵۰۰ برخلاف دو مدل دیگر از اسلات داخلی استفاده نمی‌کند و لودینگ دیسک به درون دستگاه به شیوه معمول خارج شدن Tray صورت می‌پذیرد.

سیستم‌های صوتی مورد پشتیبانی این پلیر نیز شامل کانال‌های ۷. ۱ دالبی و DTS ۵. ۱ می‌شود.
کد مطلب: 18214
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام