۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۱۰

پویندگی شرکت‌های کارآفرین با رجوع به مدل‌های موفق

ایتنا - همایش کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات با حضور ده‌ها کارآفرین و صاحب نظر در سالن همایش مرکز تحقیقات مخابرات برگزار شد.
پویندگی شرکت‌های کارآفرین با رجوع به مدل‌های موفق

محمود نظاری رییس هیئت مدیره همکاران سیستم در سخنرانی افتتاحیه این همایش به بیان تجربیات این شرکت در طی دو دهه گذشته پرداخت. 

به گزارش ایتنا، وی با اشاره به تجارب همکاران سیستم در زمینه کارآفرینی گفت: علاقه به ایجاد اثر بزرگ در فضای کاری جامعه، پیدا کردن شرکای مناسب و فراهم بودن شرایط محیطی از جمله عوامل موفقیت یک کسب وکار به شمار می‌آیند این همان مسیری بود که همکاران سیستم در طی این سال‌ها طی کرده است. 

نظاری توجه به مطالعه تجارب موفق جهانی را از نکته‌های مهم موفقیت سازمانی ارزیابی کرد و گفت: به رغم تفاوت اندازه‌ها و سرمایه‌ها رجوع به مدل‌های موفق، پویندگی و یادگیری تازه‌ای در سطح شرکت‌های کارآفرین ایجاد می‌کند. 

رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم کارآفرینی لزوما از یک ایده بدیع ایجاد نمی‌شود گفت: شرکت اپل چیز جدیدی اختراع نکرده بلکه کارهایی را که دیگران بد اجرا می‌کردند با کیفیت بهتر انجام داد و اکنون پیشرو بازار آی تی جهان است. 

رییس هیئت مدیره همکاران سیستم با ذکر این نکته که زنان با نگاه دقیق‌تری به اجزای موفقیت توجه می‌کنند و لذا میزان اشتباهات آنان نیز در یک کار سازمانی کمتر و تعامل و ارتباط درون سازمانی‌شان بهتر از مردان است گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که زنان مهارت‌های ایجاد روابط کارساز را بیش از مردان دارند که برای شروع یک کسب و کار بسیار ضروری است و از طرف دیگر احتیاط زیادی در پذیرش ریسک دارند که ممکن است توسعه کسب و کار را محدود کند. 

به گفته نظاری در صورت رعایت این دو نکته بنظر می‌رسد که مدل کارآفرینی موفق را مدلی ترکیبی از زنان و مردان می‌توان معرفی کرد.
کد مطلب: 17269
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام