۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۳
با اعلام تقي پور؛

ساخت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات

پارک علم و فناوری با محوریت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد خواهد شد.
ساخت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

رضا تقی پور با اعلام این مطلب از الکترونیکی بودن پارک فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: برنامه توسعه‌ای این پارک آماده شده و برای اجرایی کردن این پروژه، مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد وضعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی پیام برای توسعه فعالیت‌های وزارت ارتباطات اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های این منطقه فرصت‌های بسیاری برای توسعه ICT در این مجموعه فراهم است که باید شناسایی و از آنها بهره برداری شود. 

دراین راستا مقرر شده تا تمامی شرکت‌ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات در یک همکاری نزدیک با مجموعه پیام، نسبت به احصاء این فرصت‌ها اقدام کنند.

تقی پور اظهار امیدواری کرد که با اقدام‌های در دست اجرا، زمینه گسترش صادرات هرچه بیشتر محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این حوزه فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این منطقه گفت: با تلاش های انجام شده پروژه‌های خوبی با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در این مجموعه اجرایی شده که همکاری با شرکت‌های خارجی در این حوزه تخصصی از جمله آنها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص راه اندازی هاب پستی و ترانزیت کالا نیز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته که با توجه به شرایط ویژه این منطقه و همچنین تلاش‌های شرکت پست، امید می‌رود بتوان صادرات خدمات پستی را در این منطقه عملیاتی کرد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از زیرمجموعه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

کد مطلب: 17016
نام شما
آدرس ايميل شما