۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۲۸
وزير ارتباطات ؛

تسلط بر فناوری‌های جدید ضروری است

ايتنا - با توجه به تجربیات موجود و به منظور تبدیل تهدیدها به فرصت، می‌بایست مدیریت لازم بر فناوری‌های جدید صورت گیرد و تسلط کافی بر آن وجود داشته باشد.
به گزارش ایتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور در پنجمین همایش ملی ارتباطات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: آمادگی کشور برای دستیابی به فناوری‌های جدید بسیار بالا است که استقبال تمام سطوح جامعه از رساندن فیبرنوری به درب منازل، نمونه‌ای از این آمادگی محسوب می‌شود. 

وی افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی ایران، ظرفیت بسیار بالایی در تولیدات فرهنگی در کشور وجود دارد که امیدواریم سازمان تنظیم مقررات بتواند با ایفای نقش مناسب در این حوزه، زمینه لازم برای توسعه فرهنگی را فراهم کند. 

وی با بیان این مطلب که استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان مفاهیم عمیق فرهنگی ایرانی، اسلامی را در سطح جهان توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: رگولاتوری باید شرایطی را فراهم کندتا استعدادها، ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور در اختیار تمام جوامع قرار گیرد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات می‌تواند با ارایه شیوه‌های جدید برای آزادسازی و استقلال ارتباطات به مفهوم واقعی نقش گسترده ای داشته باشد. 

وی با بیان این مطلب که موتور اصلی محرک به منظور ایجاد تحول در تمامی عرصه های ICT است، ادامه داد: در حال حاضر، اهداف روشنی در کشور برای افق ۱۴۰۴ ترسیم شده که نشان دهنده لزوم افزایش تلاش‌ها برای تحقق این اهداف است. 

وی با اشاره به تشکیل فعالیت سازمان تنظیم مقررات از سال ۸۳، تأکید کرد: این سازمان تاکنون اقدام‌های بسیار موثری در این حوزه داشته و جایگاه مناسبی را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد: نظام بخشی و یا نظام دهی یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین بحث‌های مطرح در حوزه ICT است که در حال حاضر، می‌بایست از این طریق از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی برای توسعه این حوزه استفاده شود. 

دکتر رضا تقی پور با بیان این مطلب که سازمان تنظیم مقررات می‌بایست با اعمال مدیریت صحیح نقش خود را در توسعه اعمال کرده و از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی‌ موجود جلوگیری کند. 

وی ادامه داد: مردم، ارائه کنندگان خدمات، دولت، صنعت و فضای بین المللی، پنج ذی نفع حوزه قانون‌گذاری و مقررات در حوزه ICT محسوب می‌شوند که سازمان تنظیم مقررات باید در هماهنگی آن‌ها نقش داشته باشد. 

دکتر رضا تقی پور با اشاره به سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی اثرات بسیاری در شکستن حصارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح کشور و جهان داشته است. 

وی افزود: بر همین اساس، این حرکت در حال حاضر به یک شکل جدید در بخش‌های مختلف جهان نظیر آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و خاورمیانه مطرح شده است. 

بر اساس این گزارش، دکتر کرم پور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این همایش با بیان این مطلب که ارتباط بین رگولاتوری و اپراتورها باید مستمر و قانونمند باشد، خاطرنشان کرد: ارتباطی که بین رگولاتوری و اپراتور ها در جریان است، باید قانونمند مستمر بوده و این ارتباط اگر منقطع باشد نمی تواند کارکرد لازم را داشته باشد. 

وی در خصوص مقوله های ارتباطی بین اپراتور ها و رگولاتوری گفت: رگولاتور نگاه حمایتی به اپراتور دارد و اگر در برخی مواقع اخطاری از سمت رگولاتور داده می شود در واقع برای توسعه و پیشبرد کار اپراتور است. 

وی تاکید کرد: اگر ادبیات رگولاتوری به درستی توسعه یابد این ارگان جایگاه واقعی خود را کسب خواهد کرد. 

کرم پور در پایان از اپراتور ها خواست تا در خصوص مباحث مربوط به رگولاتوری توجه بیشتری مبذول دارند تا شناخت بیشتری نسبت به وظایف این ارگان داشته باشند.
کد مطلب: 16871
نام شما
آدرس ايميل شما