۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۱۳
استمرار نگرانی یانکی‌ها

ادامه تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ویکی‌لیکس

ایتنا – نهادهای دولتی آمریکا برای مقابله با ویکی‌لیکس از راهکارهای جدیدی استفاده می‌کنند.
ادامه تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ویکی‌لیکس

با گذشت چندین روز از زمان انتشار هزاران سند محرمانه توسط سایت جنجالی ویکی‌لیکس، نهادهای دولتی آمریکا در تلاش هستند با استفاده از کمک‌های یک شرکت امنیتی، از دسترسی کارمندان شبکه‌های غیرسری به این اسناد جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش ایتنا به نقل از اینفورمیشن ویک، شرکت امنیتی Fidelis که دفتر مرکزی آن در بوستون واقع است، سعی دارد با استفاده از راهکارهایی چند، خدمات مورد نظر دولتمردان آمریکایی را فراهم آورد.

کورت برتونه یکی از مدیران این شرکت با اشاره به سری بودن اطلاعاتی که ویکی‌لیکس افشا کرده، اظهار داشت: عمومی شدن این اطلاعات، باعث نمی‌شود حالت محرمانه آن از بین برود.

وی اظهار داشت اجازه ندارد نام ارگان‌هایی که تکنولوژی مقابله با دسترسی به این اطلاعات را از این شرکت خواستار شده‌اند، اعلام نماید.

شرکت Fidelis از سال ۲۰۰۵ با نهادهای دولتی آمریکا در خصوص مقابله با نشر ناخواسته اطلاعات و ارائه دیگر راه‌حل‌های امنیتی همکاری دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد که اصل ماجرا به اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی‌شده برمی‌گردد و ویکی‌لیکس مشکلی اصلی نیست.

به گزارش ایتنا در همین راستا نیروی هوایی آمریکا چندی پیش در اقدامی بحث‌برانگیز، دسترسی به ۲۵ سایت منتشرکننده اسناد ویکی‌لیکس از جمله نیویورک تایمز، گاردین و لوموند را برای کارکنان خود ممنوع اعلام کرد.

همین موضوع به گونه‌ای دیگر توسط پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیاده شده است.
کد مطلب: 16321
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام