۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۳
هشدار موسس ويكي‌ليكس

اينترنت؛ بزرگ‌ترين ماشين جاسوسي دولت‌ها

ايتنا - اينترنت به بزرگ‌ترين «ماشين رهگيري اطلاعات شخصي» افراد تبديل شده است و دولت‌هاي جهان از اين شرايط به نفع اهداف خود سوءاستفاده مي‌كنند.


موسس وب سايت ويكي‌ليكس در اظهاراتي انتقادي هشدار داد كه اينترنت به بزرگ‌ترين «ماشين رهگيري اطلاعات شخصي» افراد تبديل شده است و دولت‌هاي جهان از اين شرايط به نفع اهداف خود سوءاستفاده مي‌كنند.

به گزارش الف به نقل از خبرگزاري فرانسه، جوليان آسانژ موسس وب سايت ويكي‌ليكس اين اظهارات را از طريق ويدئوكنفرانس در سخنراني براي روزنامه‌نگاران در هنگ‌كنگ اعلام كرد.

آسانژ از اينكه خود را يك خبرنگار و يا روزنامه‌نگار خوانده دفاع كرد و گفت كه هدف بعدي ويكي ليكس تضمين اين است كه اينترنت ديگر ابرازي براي رهگيري اطلاعات مردم توسط دولت‌ها و شركت‌ها نباشد.
موسس وب سايت ويكي‌ليكس كه هم اكنون به دليل اتهام‌هايي در زندان خانگي در لندن به سر مي‌برد، از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و جريان رسانه‌اي در جهان به دليل اينكه در برابر سازمان‌هاي قدرتمند و مخفي بيش از حد نرمش به خرج مي‌دهند و بعضا روابط دوستانه‌اي با آنها دارند، انتقاد كرد و گفت: اين سازمان‌هاي قدرتمند و مخفي در سراسر جهان بايد در برابر اقداماتي كه انجام مي‌دهند، پاسخگو باشند و خبرنگاران نبايد به ابزاري براي تحقق اهداف اين سازمان‌ها تبديل شوند.

جوليان آسانژ تصريح كرد: اينترنت به بزرگ‌ترين ماشين رهگيري اطلاعاتي كه تاكنون ديده‌ايم تبديل شده است و دولت‌ها از اين فرصت سوءاستفاده كرده‌اند. شاهد اين هستيم كه نسبت به هر زمان ديگري اطلاعات شخصي بيشتر افراد در اينترنت قرار دارد.
 
کد مطلب: 20379
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام