۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۲۱
معروفی، کاندیدای حوزه شبکه گروه اتحاد پانزده

به بهبود فضای کسب و کار درحوزه شبکه می‌اندیشم

ایتنا - تعامل با دولت به عنوان کارفرمای بزرگ با توجه به غرور و خودبینی حاکم بر مدیران آن و متاسفانه کم اهمیت جلوه دادن بخش خصوصی واقعی ناشی از فرهنگ حاکم بر اکثر آنها حتی با وجود اهمیت موضوعی اصل ۴۴ ، بسیار مشکل و گاهی غیرممکن به نظر می‌رسد.
به بهبود فضای کسب و کار درحوزه شبکه می‌اندیشم

آزاد معروفی، کاندیدای حوزه شبکه از گروه اتحاد پانزده است.
گفت‌وگو با وی را در ادامه می‌خوانید.


شما در کمیسیون شبکه در دوره گذشته فعالیت‌های زیادی داشته‌اید. ضمن آن که این کمیسیون هم بسیار فعال بود. چه شد که برای این دوره کاندیدا شدید؟
کميسیون شبکه همیشه از همراهی و همدلی خوب دوستان شبکه‌ای برخوردار بوده است و از فعال‌ترین کمسیون‌ها به حساب می‌آید. البته نباید فراموش کرد که پیگیری و همکاری آقای بابادی‌نیا نیز بسیار به این موضوع کمک کرده است. بنده هم سعی کرده‌ام در این فعالیت‌ها حضوری پررنگ داشته باشم.

به شدت معتقدم افراد و شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند با موانع و مشکلات پیش روی کسب و کار خود برخورد کنند و حتما با اتحاد و و یکپارچگی وخرد جمعی می‌توانند بر این مشکلات فایق آیند.
بر اساس همین باور از اوایل تاسیس شرکت همکاری خود را از حدود هفت سال پیش با انجمن شرکت‌های انفورماتیک آغاز کرده و بعدها با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه‌اش دادم و از سوی همکارانم به عنوان قائم مقام کمیسیون شبکه و مسئول کار گروه مهندسی شبکه و انتقال داده برگزیده شدم.
در نهایت هم با توجه به اعتماد و اطمینانی که دوستان صنفی من داشتند و من را شایسته این کار تشخیص دادند برای برافراشته نگه داشتن پرچم صنف و حفظ استقلال، سلامت و بهبود فضای کسب و کار رایانه و به ویژه شبکه خود را نامزد انتخابات نمودم.

یکی از اقدامات خوبی که شما و دوستانتان در دوره گذشته داشتید موضوع تعرفه‌های گمرکی، تعرفه‌های مشاوره و مواردی از این قبیل بود. برای تداوم این فعالیت‌ها چه برنامه‌هایی دارید؟
از همان ابتدای تشکیل کمیسیون شبکه با همت و مشارکت دوستان، کار گروه‌های متعددی تشکیل و اهداف و برنامه‌های کمیسیون تدوین، اولویت‌بندی و آماده اجرا گردید و همان‌طور که اشاره فرمودید در موضوع تعرفه‌ها مقتدرانه عمل نمودیم.
برای تعرفه‌های خدمات و مشاوره نیز زحمات زیادی کشیده شد که مورد استقبال آحاد صنف قرار گرفت.

برای تداوم کار نیز سعی داریم در چارچوب اهداف گروه اتحاد ۱۵ فعالیت‌های عملیاتی خود را اجرا کنیم.
در بخش ویژه شبکه هم برنامه‌های زیر را در دستور کار داریم:
۱- ساماندهی بخشی از بازار به عنوان شبکه با تبدیل تعرفه خدمات و مشاوره به فهرست بها و ...
۲- پیشنهاد راهکارهایی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و تقلبی و پیگیری آن
۳- حضور در کمیسیونهای تخصصی در زمینه‌های مسایل کار و نیروی کار، گمرکات، دارایی، استاندارد و ...
۴- تعامل و همیاری با شهرداری و وزارت مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی برای گسترش و رشد بازار
۵- پیشنهاد‌هایی در زمینه حداقل نمودن تنگناهای شدید ناشی از کمبود نقدینگی مانند وام‌های کم بهره بلند مدت و خارج کردن امور شبکه از کارهای عمرانی دولت به بودجه جاری و طلب حق‌مان در قراردادها و دیرکرد پرداخت‌ها ناشی از مشکلات دولت

فکر می‌کنید در تعامل با دولت چگونه باید از حقوق اعضای صنف حمایت کرد و احقاق حق نمود؟
تعامل با دولت به عنوان کارفرمای بزرگ با توجه به غرور و خودبینی حاکم بر مدیران آن و متاسفانه کم اهمیت جلوه دادن بخش خصوصی واقعی ناشی از فرهنگ حاکم بر اکثر آنها حتی با وجود اهمیت موضوعی اصل ۴۴ ، بسیار مشکل و گاهی غیرممکن به نظر می‌رسد. خوشبختانه هیچ‌گاه بخش خصوصی در همه ابعاد و علی‌الخصوص صنف ما انگیزه خود را از دست نداده و راه‌کار‌های مختلف و مبتکرانه‌ای یافته و اجرا نموده است.
معتقدم باید راهکارهایی برای ایجاد شفافیت در مناقصات، لغو و اصلاح قراردادهای یک جانبه و ترکمانچایی، لزوم به‌کارگیری پذیرش حضور متخصصین صنفی در حوزه‌ها و نهادهای مختلف حقوقی، بیمه، نیروی کار و سایر موارد تلاش کنیم.

انجام همه این موارد تلاش و همت بسیاری را می‌طلبد که نیازمند حمایت و پشتیبانی تک‌تک اعضا چه در داخل سازمان و یا خارج از آن است و بدون کمک و یاری اعضا مسلما حاکمیت ما را به حساب نخواهد آورد و یا حدقل دست کم خواهد گرفت.
اتحاد و یکپارچگی ما و باور و اعتقاد ما به کار جمعی همه موانع را از سر راه برخواهد داشت و امید و امیال ما را برای برآورده شدن همه خواست‌های به حق صنفی‌مان با مدیریت نو و برخاسته از صنف را تحقق خواهد بخشید.

کد مطلب: 19810
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام