۰
plusresetminus
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶

گزارش تصویری ایتنا : روبات‌هایی که گرداندن المپیک را بر عهده خواهند داشت

ایتنا - روبات‌ها یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های المپیک 2020 توکیو خواهند بود و کمپانی تویوتا نیز به‌عنوان سردمدار این نمایش روباتیک شناخته می‌شود. این غول خودروسازی به‌تازگی از خط تولید روباتیک خود برای بازی‌های تابستانی پرده‌برداری کرده است و یکی از جالب‌توجه‌ترین این روبات‌ها Field Support Robot نام دارد.
تویوتا برای جبران کمبود نیروی کار در ژاپن اقدام به ساخت روبات‌هایی کرده است که هرکدام نقش ویژه‌ای را در المپیک 2020 توکیو ایفا خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از  engadget، روبات‌ها یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های المپیک 2020 توکیو خواهند بود و کمپانی تویوتا نیز به‌عنوان سردمدار این نمایش روباتیک شناخته می‌شود. این غول خودروسازی به‌تازگی از خط تولید روباتیک خود برای بازی‌های تابستانی پرده‌برداری کرده است و یکی از جالب‌توجه‌ترین این روبات‌ها Field Support Robot نام دارد.
 
این ماشین خودکار ازلحاظ ظاهری شباهت زیادی به خودروی عجیب‌وغریب دیگر این کمپانی به نام  e-Palette دارد و وظیفه آن حمل آیتم‌های ورزش‌هایی نظیر پرتاب نیزه و وزنه را در زمین‌بازی بر عهده دارد. البته جمع‌آوری وزنه‌ها و نیزه‌های پرتاب‌شده توسط بازیکنان هنوز بر عهده انسان‌ها است و به‌صورت کلی مکانیزه نشده است اما وجود ماشین‌هایی از قبیل این روبات، تعداد نیروی کار موردنیاز در زمین‌بازی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
 
 
 
البته روبات‌های دیگری به نام‌های Human Support Robot، Delivery Support Robot و T-HR3 humanoid robot هم به‌منظور انجام وظایف متعددی مانند هدایت مردم به سمت صندلی‌هایشان، تحویل سفارش‌های خوراکی‌ها و تعامل از راه دور بابازیکنان در نظر گرفته شده است. روبات دیگری به نام Mascot Robot از طریق فناوری‌هایی مانند تشخیص اشیا و اندام‌های هدایت‌شده از راه دور، به افرادی که وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند خوش‌آمد می‌گویند. تویوتا همچنین قصد دارد از طریق این روبات  تجربه بازی‌ها را برای کودکان ژاپنی تقویت کند.
 
این روبات‌ها به‌صورت کلی به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی تویوتا و صنعت فناوری ژاپن فعالیت می‌کنند. بااین‌حال آن‌ها مانند هر روبات کارگر ژاپنی یادآور کمبود نیروی کار این کشور هستند. ژاپن با در نظر گرفتن جمعیت رو به کاهش و بی‌میلی به استفاده از نیروی کار خارجی نمی‌تواند همیشه روی داشتن افراد کافی برای پر کردن فرصت‌های شغلی حساب کند. بااین‌وجود این روبات‌ها می‌توانند تضمین دهنده برگزاری بازی‌های المپیک 2020 در سطوح بسیار بالا باشند.
 
کد مطلب: 57475
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام