۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵

نگاهی به نقاط قوت و ضعف اندروید P

ایتنا - اندروید P با تغییرات بسیاری، همچون بهبودها تا اعلانها، Autofill Framework، ART، کدهای ویدئویی و تصویری بیشتر، یک API چنددوربینه، و محدودیتهای جدید در حوزه حریم خصوصی ارائه شده می شود.
نگاهی به نقاط قوت و ضعف اندروید P
 
با انتشار پیش نمایش 1 نسخه توسعه دهندگان اندروید P برای دستگاه های پیکسل 2 و پیکسل، منصفانه خواهد بود که بگوییم این جدیدترین نسخه سیستم عامل، تغییرات عمده‌ای را نسبت به نسخه قبلیش به دنبال دارد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی اندروید P با تغییرات بسیاری، همچون بهبودها تا اعلان‌ها، Autofill Framework، ART، کدهای ویدئویی و تصویری بیشتر، یک API چنددوربینه، و محدودیت‌های جدید در حوزه حریم خصوصی ارائه شده می‌شود.
 
با این حال، این نسخه از اندروید P از مدتی پیش که در دسترس قرار گرفته تاکنون با رویکردهای متفاوتی مواجه شده است،‌گفتنی است نسخه نهایی این سیستم عامل در سه ماهه سوم امسال عرضه خواهد شد.

اندروید پی
اندروید P امکان پشتیبانی را برای ناچها که در حال رواج پیدا کردن در تلفنهای هوشمند هستند فراهم می آورد. همچنین دربرگیرنده تغییراتی در رابط کاربری برای منوی اعلان، تنظمیات سریع، و اپ تنظیمات می شود.
این تغییرات بحث برانگیز بوده‌اند، چرا که برخی از کاربران معتقدند که اینها عقب‌گردی نسبت به اندروید اورئو به شمار می روند.
 
اندروید P

در یک حرکت بحث برانگیز دیگر، پشتیبانی خود از Substratum بدون روت را قطع کرده است.
همپوشانی های طرف‌های ثالث دیگر قابل نصب نیست، که به این ترتیب Andromeda کار نخواهد کرد. مفاهیم این عبارتند از آنکه کاربران دیگر بدون روت، به عنوان مثال، قادر به نصب یک تم تاریک و یا نصب تمهای سفارشی نخواهند بود.
 
تغییرات جدید در رابط کاربری بدون سابقه نیستند. گوگل با استفاده بیشتر از سفید در اندروید اورئو گام های نخست را به سمت یک رابط کاربری روشن‌تر برداشت.
با اندروید P، ما تقریبا به یک نسخه کاملا مقابل رابط کاربری Holo اندروید 4 Ice Cream Sandwich رسیده‌ایم (که، بسته به دیدگاه شما، می تواند چیزی خوب یا بد باشد). پشتیبانی از ناچ‌ها نیز از این بابت گزینه‌های جاگزینی برای آن وجود دارند بحث برانگیز بوده است. گوگل دلایل خودش را برای پشتیبانی از ناچ‌ها دارد، ولی دلایلی در برابر پشتیبانی از آن نیز وجود دارند.
 
بهبود قابلیت‌های آن امیدوارکننده است، و این امکان وجود دارد که رابط کاربری آن پیش از انتشار نسخه نهایی دستخوش تغییراتی شود.
از سوی دیگر، می توان اینگونه استدلال نمود که گوگل در مورد محدودیت بر همپوشانی‌های طرفهای ثالث افراط کرده است.
 
کد مطلب: 52791
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام