۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۵

در مورد ویژگی "Satellite SOS" چه می دانید؟

ایتنا - هنگامی که Emergency SOS را از طریق ماهواره در آیفون فعال می‌کنید، با ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا پیامی حاوی موقعیت مکانی شما و جزئیات مختصری درباره اضطراری شما ارسال کند.
در مورد ویژگی "Satellite SOS" چه می دانید؟

ویژگی ماهواره‌ای Emergency SOS اپل که با آیفون 14 در سال 2022 معرفی شد، ثابت کرده است که برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند نجات بخش است.

این سرویس در ابتدا فقط در ایالات متحده و کانادا در دسترس بود، اما اپل دامنه خود را به کشورهای بیشتری گسترش داده است.

حالا پس از گذشت دو سال، به نظر می‌رسد که گوگل راه رقیب خود را دنبال می‌کند، چرا که ویژگی مشابهی را به کاربران گوشی‌های خود ارائه خواهد کرد.
 

روش کار


هنگامی که Emergency SOS را از طریق ماهواره در آیفون فعال می‌کنید، با ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا پیامی حاوی موقعیت مکانی شما و جزئیات مختصری درباره اضطراری شما ارسال کند.

سپس این پیام از طریق ایستگاه زمینی به خدمات اضطراری مخابره می‌شود و حتی زمانی که از شبکه خارج هستید یک راه نجات برای شما فراهم می‌کند.

این قابلیت در هنگام خرید آیفون به مدت دو سال به صورت رایگان ارائه می شود.

 
 

این قابلیت به اندروید هم می‌آید؟


بسیاری از کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل این ویژگی را در قسمت تنظیمات گوشی‌های خود تحت گزینه امنیت و اضطراری کشف کردند.

این ویژگی بین گزینه های «SOS اضطراری» و «تشخیص تصادف خودرو» در دسترس است، اگرچه هنوزفعال نیست.

اما هنگامی که در دسترس قرار گرفت، به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که روش‌های ارتباطی سنتی مانند Wi-Fi و سیگنال تلفن همراه در مناطق منزوی یا ضعیف شبکه یا در هنگام بلایای طبیعی در دسترس نیستند، با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

 با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند با خدمات اضطراری تماس بگیرند یا پیامک ارسال کنند، مکان را با استفاده از نقشه گوگل به اشتراک بگذارند و به سوالات مربوط به شرایط اضطراری پاسخ دهند.

همانطور که گوگل اعلام کرده است، سلب مسئولیت Satellite SOS به این معنی است که وقتی کاربران تلاش می کنند از طریق ماهواره با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنند، اطلاعات خاصی به اشتراک گذاشته می شود.
این اطلاعات شامل نام، ایمیل، شماره تلفن، مکان، جزئیات دستگاه و مخاطبین اضطراری است. این جزئیات با خدمات اضطراری و ارائه دهندگان خدمات ماهواره‌ای به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 علاوه بر این، صفحه‌های مربوط به این ویژگی اضطراری ظاهراً حاوی لینک‌هایی به طرح بیمه «جستجو و نجات گارمین» هستند.

 


 آخرین به‌روزرسانی Google Messages مجوز جدیدی را برای «SATELLITE_COMMUNICATION» معرفی می‌کند که نشان می‌دهد این ویژگی به زودی در گوشی‌های گوگل پیکسل فعال می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوگل ممکن است در ابتدا این ویژگی را در تلفن‌های پیکسل 9 ارائه کند، اما انتظار می‌رود که در آینده به طور گسترده‌تری برای دستگاه‌های پیکسل و سایر دستگاه‌های اصلی اندرویدی عرضه شود.

حتی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو که قول آپدیت هفت ساله برای آنها داده شده است، احتمالاً در سال های آینده از این ویژگی برخوردار خواهند شد.
کد مطلب: 77959
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام