۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۱

گوگل پاسخ‌های هوش مصنوعی را به کاربران می‌دهد

ایتنا - جستجوی گوگل به طور پیش‌فرض به میلیون‌ها نفر پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.
گوگل پاسخ‌های هوش مصنوعی را به کاربران می‌دهد

گوگل جستجو را متحول می‎‌کند. روز سه‌شنبه، این شرکت در کنفرانس سالانه Google برای توسعه‌دهندگان، تغییرات بزرگ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را در موتور جستجوی غالب جهان را اعلام کرد.

با ویژگی‌های جدید، گوگل جستجو را به عنوان چیزی بیش از راهی برای یافتن وب سایت‌ها قرار می‌دهد. در عوض، این شرکت از مردم می‌خواهد که از موتور جستجوی آن برای دریافت مستقیم پاسخ‌ها و کمک به آنها در برنامه‌ریزی رویدادها و ایده‌های خلاقانه فکری استفاده کنند.

لیز رید، مدیریت جستجوی گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: « با هوش مصنوعی مولد، جستجو می‌تواند بیش از آنچه تصور می‌کردید هیجان‌انگیز باشد. بنابراین می‌توانید هر چیزی که در ذهنتان است یا هر کاری را که باید انجام دهید، از تحقیق گرفته تا برنامه‌ریزی و طوفان فکری- بپرسید و گوگل به کارها رسیدگی خواهد کرد.»

تغییرات گوگل در جستجو، پاسخی به گسترش غیرمنتظره هوش مصنوعی مولد از زمان انتشار ChatGPT در پایان سال 2022 است. از آن زمان، تعداد انگشت‌شماری از برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله  ChatGPT،Perplexity و Bing مایکروسافت که توسط OpenAI's GPT-4  پشتیبانی می‌شود، با ارائه مستقیم پاسخ به سؤالات به جای ارائه لیستی از پیوندها به مردم، سرویس پرچمدار گوگل را به چالش کشیده‌اند. این شکافی است که گوگل با ویژگی‌های جدید خود در جستجو برای پر کردن آن تلاش می‌کند.

 


از امروز، گوگل پاسخ‌های کاملی را که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، در پاسخ به اکثر پرسش‌های جستجو در بالای صفحه نتایج در ایالات متحده نشان می‌دهد.

گوگل برای اولین بار یک سال پیش از این ویژگی در Google I/O در سال 2023 رونمایی کرد، اما تا کنون، هرکسی که می‌خواست از این ویژگی استفاده کند باید برای آن به عنوان بخشی از پلتفرم آزمایشگاه‌های جستجوی شرکت ثبت نام می‌کرد که به افراد امکان می‌دهد ویژگی‌های آینده را قبل از تاریخ امتحان کنند. گوگل در حال حاضر AI Overviews را برای صدها میلیون آمریکایی در دسترس قرار می‌دهد و انتظار دارد تا پایان سال در کشورهای بیشتری برای بیش از یک میلیارد نفر در دسترس باشد. 

رید در پست وبلاگ گفت: «زمانی که به دنبال ایده‌ها هستید، «جستجو» از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با شما طوفان فکری کند و یک صفحه نتایج سازمان‌یافته با هوش مصنوعی ایجاد کند که کاوش آن را آسان می‌کند.»

اگر در آزمایشگاه‌های جستجو شرکت کنید، می‌توانید حتی به ویژگی‌های بیشتری که توسط هوش مصنوعی مولد در جستجوی Google ارائه شده است، دسترسی پیدا کنید. می‌توانید برای ساده‌سازی زبان یا تفکیک یک موضوع پیچیده با جزئیات بیشتر، مروری بر هوش مصنوعی دریافت کنید.

آزمایش‌کنندگان آزمایشگاه‌های جستجو همچنین می‌توانند به‌جای انجام چندین جستجو، سؤالات بسیار پیچیده‌ای را در یک جستار از Google بپرسند تا پاسخ‌ها را در یک صفحه دریافت کنند.  گوگل همچنین می‌خواهد با اجازه دادن به افرادی که در Search Labs ثبت‌نام می‌کنند، به برنامه‌ریز غذا و تعطیلات تبدیل شود که به شما امکان می‌دهد نتایج فردی را در برنامه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی خود عوض کنید.

 


گوگل در نهایت به هر کسی که در Search Labs ثبت‌نام می‌کند، اجازه می‌دهد از یک ویدیو به‌عنوان درخواست جستجو به جای متن یا تصویر استفاده کند. رید در پست وبلاگ گوگل نوشت: «شاید شما یک دستگاه پخش ضبط را از یک مغازه صرفه‌جویی خریده‌اید، اما وقتی آن را روشن می‌کنید کار نمی‌کند و قطعه فلزی با سوزن به طور غیرمنتظره‌ای در حال حرکت است. جستجو با ویدیو در زمان یافتن کلمات مناسب برای توصیف این مشکل صرفه‌جویی می‌کند و یک نمای کلی با مراحل و منابعی برای عیب‌یابی را ارائه خواهد داد.»

گوگل اعلام کرد که تمام این قابلیت‌های جدید توسط یک مدل کاملاً جدید Gemini که برای جستجو سفارشی شده است، قدرت می‌گیرد که استدلال چند مرحله‌ای پیشرفته و توانایی‌های چندوجهی Gemini را با سیستم‌های جستجوی سنتی Google ترکیب می‌کند.
کد مطلب: 78977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام