۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
رگولاتور فاوا جلوگیری کند

همایش‌هایی که جایزه می‌فروشند

ایتنا - آش آنقدر شور است که این جشنواره‌ها علنا، جوایز خود را با دریافت مبلغی پول می‌فروشند و بین رقبا به مزایده می‌گذارند.
همایش‌هایی که جایزه می‌فروشند


ایمان بیک
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای به برگزارکنندگان جشنواره‌های رنگارنگ بانکی هشدار داده و اعلام کرده است همایش‌های بانکی صرفا با تایید و مجوز این بانک مجاز است.
در اطلاعیه بانک مرکزی همچنین اشاره شده که این همایش‌ها اقدام به اعطای جوایز مختلف به بانک‌ها می‌کنند و از بانک‌ها خواسته که بابت این جوایز – بی‌ارزش- هزینه نپردازند.


اقدام رگولاتور پولی قطعا در به‌سامان کردن فضای جشنواره‌ها و همایش‌هایی که به طمع پول بانک‌ها مثل قارچ سبز می‌شوند موثر است؛ این همایش‌ها با اعطای جوایز و تندیس‌هایی عمدتا بی‌ارزش که به حراج می‌گذارند، موجب گمراهی مصرف‌کنندگان هم می‌شوند.
از این رو اقدام بانک مرکزی ستودنی است.


در فضای فاوا نیز با توجه به جذابیت محصولات برای بازار و نیاز شرکت‌ها به تبلیغ، هر روز شاهد جشنواره‌های تازه‌ای هستیم که بدون پشتوانه علمی و تجربی، اقدام به رده‌بندی و اعطای جایزه و تندیس به شرکت‌ها و محصولات می‌کنند.
این آش آنقدر شور است که حتی علنا، جوایز خود را با دریافت مبلغی پول می‌فروشند و بین رقبا به مزایده می‌گذارند.

این گونه جشنواره‌ها به وضوح، شفافیت فضای رقابت در بازار فناوری اطلاعات را از بین می‌برند. بنابراین، رگولاتور فاوای کشور نیز ضروری است که بنا به وظیفه‌اش و در جهت سالم‌سازی فضای رقابت، یا این جشنواره‌ها را با تعیین استانداردها و مراقبت در التزام به آنها، ساماندهی کند یا از برگزاری آنها جلوگیری کند.
 
 
کد مطلب: 23355
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام