۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۳

این خودروی ساخت «کیا» بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ شد

ایتنا - در رقابت سالانه انتخاب بهترین خودروی سال که با شرکت بیش از ۱۰۰ خبرنگار خودرو در حاشیه نمایشگاه خودرو نیویورک برگزار شد، کیا EV9 به عنوان بهترین خودروی سال و بهترین خودروی الکتریکی انتخاب شد.
این خودروی ساخت «کیا» بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ شد

شاسی‌بلند الکتریکی جدید کیا با کسب امتیازی بیشتر از ولوو EX30 و BYD سیل (Seal) اول شد.

در بخش بهترین ماشین الکتریکی نیز کیا EV9 با بیشترین امتیاز برنده شد و ولوو EX30 و بی‌ام‌و آی۵ دوم و سوم شدند.

البته ولوو EX30 توانست عنوان بهترین ماشین شهری سال ۲۰۲۴ را به دست بیاورد.
 


در بخش بهترین طراحی سال داوران جایزه را به تویوتا پریوس دادند. در این بخش فراری پوروسانگوئه و فورد برونکو به مرحله نهایی رسیده بودند.
 


در بخش بهترین ماشین لوکس بی‌ام‌و سری ۵ اول شد و بعد از آن مرسدس-بنز کلاس E و مرسدس-بنز EQE شاسی‌بلند در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 


اما شگفتی‌ساز امسال هیوندای آیونیک N5 بود که در بخش بهترین ماشین اسپرت با برتری بر فراری پوروسانگوئه، پورشه کاین و دو مدل بی‌ام‌و به عنوان برنده انتخاب شد.
 


این سومین سال پیاپی است که محصولات کره‌ای به عنوان بهترین خودروی سال انتخاب می‌شوند. حضور پررنگ خودروهای الکتریکی و همچنین رسیدن یک ماشین چینی به مرحله نهایی از نکات قابل توجه امسال بود.

در حاشیه این رویداد، جنسیس زیرمجموعه جدیدی به نام «ماگما» را برای تولید محصولات اسپرت معرفی کرد. جنسیس همچنین کانسپت‌هایی از مدل‌های آینده خود مانند GV60 ماگما، اکس گرن برلینتا و نئولون را به نمایش گذاشت.

 


در این رویداد فولکس‌واگن گلف نیز پنجاه سالگی خود را جشن گرفت. این ماشین که جایگزین بیتل بود تاکنون در ۸ نسل و با تیراژ بیش از ۳۷ میلیون دستگاه تولید شده و محبوب‌ترین ماشین اروپا لقب گرفته است.
کد مطلب: 78256
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام