۰
plusresetminus
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷

کدام گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای وصل می‌شوند؟

ایتنا - بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، شرکت اسپیس ایکس به زودی امکان اتصال مستقیم گوشی‌های تلفن همراه به شبکه ماهواره‌ای استارلینک را فراهم خواهد کرد. اما کدام گوشی‌ها این امکان را خواهند داشت؟
کدام گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای وصل می‌شوند؟


اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، در حال توسعه شبکه اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت استارلینک در سراسر جهان است. بر اساس برنامه زمانبندی این شرکت که در وب‌سایت آن منتشر شده، امکان ارسال پیام کوتاه (پیامک) از طریق این شبکه از سال جاری میلادی و همچنین امکان برقراری تماس و استفاده از اینترنت از سال آینده برای گوشی‌های موبایل فراهم خواهد شد.

در گزارش اسپیس ایکس آمده که همه گوشی‌هایی که قابلیت اتصال به شبکه نسل چهارم (4G) را دارند، می‌توانند به شبکه استارلینک متصل شوند.

این امکان از طریق برقراری خدمات رومینگ با اپراتورهای محلی میسر خواهد شد.

با این حال، شرکت اسپیس ایکس هنوز در مورد استراتژی خود برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق سیم‌کارت مجازی (e-SIM) اظهارنظر نکرده است.

این اقدام در راستای گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز دولت آمریکا با معاف کردن تحریم‌های مربوط به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، به ایلان ماسک و اسپیس ایکس اجازه داد تا خدمات این شبکه را در ایران نیز ارائه کند. با این حال دولت ایران از اسپیس‌ایکس به اتحادیه جهانی مخابرات شکایت کرده و خواستار ممنوعیت ارائه غیرقانونی این سرویس در ایران شده استو

علاوه بر اسپیس ایکس، شرکت‌های فناوری بزرگ دیگری نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند هستند.

اپل در گوشی آیفون ۱۴ امکان اتصال ماهواره‌ای را فراهم کرده و گوگل نیز قصد دارد پشتیبانی از این قابلیت را در اندروید ۱۴ اضافه کند.

گسترش اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مناطق دوردست و محروم از زیرساخت‌های لازم تسهیل کند. این فناوری همچنین در مواقع بحرانی و اضطراری که شبکه‌های زمینی دچار اختلال یا سانسور می‌شوند، کاربرد خواهد داشت.
کد مطلب: 78110
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام