۰
plusresetminus
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۴

با هوش مصنوعی گوگل یک هفته قبل از وقوع سیل از آن باخبر شوید

ایتنا - این سیستم پیشرفته که با همکاری مرکز اروپایی پیش‌بینی میان‌مدت وضع هوا (ECMWF) ارزیابی شده است، در حال حاضر بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.
با هوش مصنوعی گوگل یک هفته قبل از وقوع سیل از آن باخبر شوید

شرکت گوگل با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، موفق به ایجاد یک سیستم پیش‌بینی سیل شده است که می‌تواند تا هفت روز قبل از وقوع سیل، هشدار لازم را صادر کند.

این دستاورد می‌تواند گامی موثر در جهت کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سیلاب‌های ویرانگر باشد.

بر اساس گزارش‌ها، سیستم جدید گوگل با نام Flood Hub با استفاده از داده‌هایی همچون سوابق رودخانه‌ها، اطلاعات ثبت شده از سطح آب آن‌ها، میزان افزایش ارتفاع آب، شرایط منطقه‌ای و غیره، قادر است تا هفت روز پیش از وقوع سیل، هشدارهای لازم را صادر کند.

این در حالی است که میانگین پیش‌بینی‌های سنتی سیل معمولا حدود پنج روز است.

این سیستم پیشرفته که با همکاری مرکز اروپایی پیش‌بینی میان‌مدت وضع هوا (ECMWF) ارزیابی شده است، در حال حاضر بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

سیل که شایع‌ترین بلای طبیعی محسوب می‌شود، سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار خسارت مالی به بار می‌آورد و جان حدود ۱.۵ میلیارد نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند. لذا سیستم‌های پیشرفته هشدار اولیه می‌توانند نقش بسیار مهمی در نجات جان هزاران نفر و کاهش خسارات مالی ایفا کنند.

گوگل قصد دارد پیش‌بینی‌های خود را از طریق موتور جستجو، نقشه‌ها و اعلان‌های اندروید در اختیار کاربران قرار دهد تا جوامع، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بتوانند اقدامات پیشگیرانه لازم را برای محافظت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر انجام دهند.
کد مطلب: 78109
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام