۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۵

هوش مصنوعی غول پیکر متا برای تامین نیازهای اکوسیستم ویدیویی

ایتنا - آلیسون گفت، با افزایش توجهات به LLM در سال گذشته، مدیران متا از دیدن اینکه چگونه این مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی می‌توانند از عهده پرداختن به «حجم بسیار بالای داده‌ها و انواع فعالیت‌های بسیار چندمنظوره مانند چت» بر بیایند شگفت‌زده شدند.
هوش مصنوعی غول پیکر متا برای تامین نیازهای اکوسیستم ویدیویی
یکی از مدیران متا اعلام کرد که سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در هوش مصنوعی شامل توسعه یک سیستم هوش مصنوعی است که برای تامین نیازهای موتور توصیه ویدیویی کلی فیس‌بوک در تمام پلتفرم‌های آن طراحی شده است.
 
به گزارش ایتنا، تام آلیسون، رئیس فیس‌بوک، گفت که بخشی از «نقشه راه فناوری متا که تا سال 2026 ادامه می‌یابد» شامل توسعه یک مدل توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌‌تواند نیازهای هم سرویس ویدیوی کوتاه ریلز شبیه تیک‌تاک و هم ویدیوهای سنتی‌تر و طولانی‌تر را تامین کند.
 
آلیسون در کنفرانس فناوری مورگان استنلی در سانفرانسیسکو گفت که تا به امروز، متا معمولاً از یک مدل جداگانه برای هر یک از محصولات خود مانند Reels، Groups و فید اصلی فیس‌بوک استفاده کرده است.
 
 
به عنوان بخشی از تلاش بلندپروازانه متا در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت میلیاردها دلار برای واحدهای پردازش گرافیکی، یا GPUهای، انویدیا هزینه کرده است. آنها به تراشه‌های اولیه‌ای تبدیل شده‌اند که توسط محققان هوش مصنوعی برای آموزش انواع مدل‌های زبان بزرگ استفاده می‌شود تا نیازهای ربات چت محبوب ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی مولد را تامین کنند.
 
آلیسون گفت، با افزایش توجهات به LLM در سال گذشته، مدیران متا از دیدن اینکه چگونه این مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی می‌توانند از عهده پرداختن به «حجم بسیار بالای داده‌ها و انواع فعالیت‌های بسیار چندمنظوره مانند چت» بر بیایند شگفت‌زده شدند. آلیسون گفت که متا امکان مجهز شدن به یک مدل توصیه‌ای غول‌پیکر را که بتوان از آن در کل محصولات این شرکت استفاده کرد در نظر گرفت، و در سال گذشته ساخت «این نوع معماری مدل جدید» را به پایان رساند؛ وی افزود که این شرکت آن را بر روی Reels آزمایش کرده است.
کد مطلب: 77819
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام