۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۱

انویدیا سومین شرکت ارزشمند جهان شد

ایتنا - شرکت تراشه‌سازی انویدیا با سبقت گرفتن از آرامکوی سعودی، سومین شرکت سهامی عام ارزشمند جهان شد.
انویدیا سومین شرکت ارزشمند جهان شد


ارزش انویدیا در پایان معاملات روز جمعه، ۲.۰۶ تریلیون دلار بود و برای نخستین بار، در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. این شرکت اکنون پس از اپل و مایکروسافت، در رتبه سوم ارزشمندترین شرکت جهان قرار دارد. در این بین، آمار بلومبرگ نشان داد ارزش آرامکو به ۲.۰۳ تریلیون دلار نزول کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سهام انویدیا  در پی رشد انفجاری درآمد این شرکت که خوش بینی وال استریت به پتانسیل هوش مصنوعی در متحول کردن صنعت فناوری را تائید کرد، جهش خیره کننده‌ای داشته است. این شرکت بازار تراشه‌های گرافیکی طراحی شده برای وظایف رایانه‌ای پیچیده مورد نیاز برای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را تحت سلطه دارد.

صعود ارزش سهام انویدیا در سال میلادی جاری بی‌وقفه بوده و سهام این شرکت، حدود ۶۶ درصد رشد کرده و ۸۳۴ میلیارد دلار به ارزش آن افزوده است. سهام این شرکت در معاملات پیش از گشایش بازار آمریکا در روز دوشنبه، حداکثر ۱.۸ درصد صعود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، سهام آرامکو امسال بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. تولید این شرکت نفتی دولتی در نتیجه کاهش تولید اوپک پلاس، کمتر شده و قیمت سهام این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.
کد مطلب: 77757
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام