۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۵

درخواست هند از شرکت‌های فناوری برای مجوز ابزارهای هوش مصنوعی

ایتنا - این توصیه یک هفته پس از آن منتشر شد که روز 23 فوریه یکی از وزیران ارشد دولت، ابزار هوش مصنوعی جمینای گوگل را به دلیل ارائه پاسخی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند، را به اجرای برخی از سیاست‌های «فاشیستی» متهم کرده بود مورد انتقاد قرار داد.
درخواست هند از شرکت‌های فناوری برای مجوز ابزارهای هوش مصنوعی
هند از شرکت‌های فناوری خواسته است تا پیش از انتشار عمومی ابزارهای هوش مصنوعی (AI) که «غیرقابل اتکا» یا در دست آزمایش هستند تأییدیه برایشان دریافت کنند، و خاطرنشان کرده است که این ابزارها همچنین باید به دلیل احتمال ارائه پاسخ‌های اشتباه برای سؤالات کاربران برچسب‌گذاری شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از رویترز، وزارت فناوری اطلاعات این کشور در توصیه‌ای که برای این پلتفرم‌ها صادر کرد، گفت که استفاده از ابزارهایی همچون هوش مصنوعی مولد و «در دسترس بودن آن برای کاربران در اینترنت هند باید با مجوز صریح دولت هند انجام شود».
 
کشورهای سراسر جهان در رقابت برای تدوین قوانینی برای تنظیم هوش مصنوعی هستند. هند مقررات را برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، که این کشور جنوب آسیا را به عنوان یک بازار بزرگ در حال رشد به حساب می‌آورند، تشدید کرده است.
 
این توصیه یک هفته پس از آن منتشر شد که روز 23 فوریه یکی از وزیران ارشد دولت، ابزار هوش مصنوعی جمینای گوگل را به دلیل ارائه پاسخی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند، را به اجرای برخی از سیاست‌های «فاشیستی» متهم کرده بود مورد انتقاد قرار داد.
 


یک روز بعد، گوگل گفت که به سرعت برای رسیدگی به این مشکل کار کرده است و این ابزار «ممکن است همیشه قابل اتکا نباشد»، به ویژه برای رویدادهای جاری و موضوعات سیاسی.
 
راجیو چاندراسخار معاون وزیر فناوری اطلاعات در پلتفرم رسانه اجتماعی X در پاسخ به این بیانیه گوگل گفت: «ایمنی و اعتماد یک تعهد قانونی پلتفرم‌ها است. گفتن اینکه "متاسفم غیرقابل اتکا است" نمی‌تواند موجب مستثنا شدن از قانون شود».
 
توصیه اخیر هند همچنین از پلتفرم‌ها خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که ابزارهای هوش مصنوعی آنها «صحت فرآیند انتخابات» را تهدید نمی‌کند. انتخابات عمومی هند قرار است تابستان سال جاری میلادی برگزار شود، و انتظار می رود حزب ملی‌گرای هندوی حاکم باری دیگر اکثریت قاطع آرا را به دست آورد.
 
کد مطلب: 77755
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام