۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۰
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024

اینستاگرام در روسیه برای برخی از کاربران قابل دسترسی شد

تلگرام قطع شد
انتظار می‌رود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که بیش از 20 سال است این سمت را در اختیار دارد، به راحتی یک دوره شش ساله دیگر قدرت را در انتخابات ماه آینده به دست آورد.
اینستاگرام در روسیه برای برخی از کاربران قابل دسترسی شد
به گزارش خبرنگاران رویترز، چندین اپ شبکه اجتماعی که قبلا در روسیه مسدود شده بودند، از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک، روز سه شنبه به طور ناگهانی در روسیه قابل دسترسی شدند.
 
برخی از خبرنگاران این خبرگزاری در مسکو توانستند اینستاگرام را بدون نیاز به شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای اولین بار در دو سال گذشته مرور کنند. این شبکه اجتماعی از مارس 2022 در این کشور مسدود شده بود.
 
از سویی دیگر، به گفته یک قانونگذار روس، تلگرام، به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان مورد استفاده در روسیه، روز سه‌شنبه به دلیل انجام تست استرس بر روی منابع آنلاین توسط سرویس‌های امنیتی برای رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی، دچار قطعی موقت شد.
 
انتظار می‌رود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که بیش از 20 سال است این سمت را در اختیار دارد، به راحتی یک دوره شش ساله دیگر قدرت را در انتخابات ماه آینده به دست آورد.
 
تلگرام و سایر سایت‌ها تحت تأثیر این اقدام سرویس‌های امنیتی روسیه قرار گرفتند، در حالی که برخی از اپ‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود شده قبلی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک ناگهان در روسیه قابل دسترسی شدند.
 
مرکز مانیتورینگ شبکه ارتباطات عمومی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که متخصصان آن بدون ارائه دلیل، «قطع گسترده» تلگرام را ثبت کرده‌اند. تلگرام به درخواست نظر در اینباره پاسخی نداد.
 

وزارت دیجیتال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار پیام‌رسان تلگرام و تعدادی از سرویس‌های دیگر در روسیه در حال بازیابی است».
 
در این بیانیه آمده است: «ما در تلاش هستیم تا علت این حادثه را مشخص کنیم. در مورد اپراتورهای مخابراتی روسیه، شبکه‌های آنها به طور عادی کار می‌کنند».
 
اما آندری سوینتسوف، معاون کمیته پارلمانی دومای دولتی در امور خط‌مشی اطلاعاتی به gazeta.ru گفت که این قطعی‌ها به دلیل کارهای قبل از انتخابات بوده است.
 
اسوینتسف گفت: «این قطعی ها به این دلیل است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، سرویس های ویژه ما در حال بررسی عملکرد تمام سیستم‌های مرتبط با اینترنت و زیرساخت‌های امنیت سایبری در داخل روسیه هستند». اسوینتسف افزود: «سایت‌های ممنوعه، منابع ممنوعه، شبکه‌های اجتماعی ممنوعه مجدداٌ محدود خواهند شد».
 
خبرنگاران رویترز در مسکو به قطعی تلگرام، یوتیوب و Vkontakte برای حدود 90 دقیقه اشاره کردند.
به گزارش خبرنگاران رویترز در مسکو، بلافاصله پس از قطعی، چندین اپ رسانه اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک که قبلا مسدود شده بودند، به طور ناگهانی در روز سه‌شنبه در روسیه در دسترس قرار گرفتند.
 
کد مطلب: 77624
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام