۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۶

چگونه مدیریت استعدادیابی را در عصر هوش مصنوعی هدایت کنیم

ایتنا - ارزش نهادن برای مهارتهای انسانی، ترویج فراگیر بودن و هدایت اخلاقیات هوش مصنوعی می‌تواند نقش‌های فناوری را پایدار و رضایت‌بخش کند.
چگونه مدیریت استعدادیابی را در عصر هوش مصنوعی هدایت کنیم

تلاقی هوش مصنوعی و نبوغ انسان است که آینده کار را بازتعریف می‌کند. برای این‌2که در این دوره جدید پیشرفت کنید، پذیرش فرهنگ یادگیری مستمر و سازگاری ضرورت دارد.

در طول هفتاد‌و‌هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصتی یافتم به بحث درباره هوش مصنوعی و آینده کار بپیوندم. مکالمات با همتایان، رهبران صنعت و سازمان‌های غیردولتی نشان داد تکامل هوش مصنوعی مستلزم بازانگاری کار است و افزایش خلاقیت، نوآوری، مهارت‌های جدید و حمایت از کارگران با پیشینه‌های مختلف را می‌طلبد.

در پیمایش تحول دیجیتالی احاطه‌کننده هوش مصنوعی، بی‌واسطه، ضرورت پرورش محیطی را دیدم که مهارت‌های انسانی و متقاطع را ارزشمند می‌داند و تعهد به یادگیری مادام‌العمر را برای همگامی با پیشرفت‌های فناوری جایگیر می‌کند.

سه جنبه مهم از تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل فناوری هستند که مجموعه‌ای از ملاحظات برای کارمندان و کارفرمایان به منظور گذر از این دوره تحول‌آفرین ارائه می‌دهند.
 

ارزش جاودان مهارت‌های انسانی


در عصر هوش مصنوعی، مهارت‌های انسانی بیش از پیش ضروری شده در کانون توجه بیشتر قرار می‌گیرند. مهارت‌های برقرار کردن ارتباطی، مشکل‌گشایی، قضاوت اخلاقی، صلاحدید و مهارت‌های همکاری در اولویت هستند و هسته بی‌بدیل نوآوری و تصمیم گیری موثر به‌شمار می‌روند.

با این مهارت‌ها متخصصان توان برتری یافتن در نقش‌هایی را می‌دهد که هوش مصنوعی بینش‌ها و خروجی‌های متکی بر داده‌ها را ارائه می‌کند اما فاقد درک دقیق زمینه‌های انسانی است.

سازمان‌ها و نظام‌های آموزشی در پرورش این توانایی‌های مهم باید برنامه‌های توسعه همه‌جانبه‌ای را که بر تفکر  نقادانه، همدلی و ملاحظات اخلاقی تأکید دارند، اولویت‌بندی کنند. کارگاه‌ها، برنامه‌های مربیگری و پروژه‌های مشترک می‌توانند موجب پیوند بین تخصص فنی و مهارت‌های بین فردی شوند.

پرورش مهارت‌های انسانی همچنین می‌تواند به ایجاد رویکردی فراگیرتر برای توسعه هوش مصنوعی بینجامد که در دسترس گذاشتن مزایای آن را در اولویت قرار می‌دهد.

پرورش تنوع در تیم‌های توسعه هوش مصنوعی برای کاستن از تعصبات در نظام‌های هوش مصنوعی و اطمینان یافتن از این‌که نیازهای بسیار متنوعی را برآورده می‌کنند، حیاتی است.

کارفرمایان می‌توانند با پیگیری برنامه‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی متمرکز بر آموزش علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان محروم و مشارکت با سازمان‌های اختصاص‌یافته به تنوع در فناوری، مانند برنامه‌های کارآموزی، این کار را بکنند.
 

یادگیری مادام‌العمر: رهگشای تکامل یافتن با هوش مصنوعی


مسیر پیشرفت فناوری بر اهمیت بسیار زیاد یادگیری مادام‌العمر تاکید می‌کند. ماهیت پویای هوش مصنوعی و تأثیر آن بر بازار کار نیازمند رویکردی فعالانه برای مهارت‌سازی است.

فراتر از مسیرهای آموزشی سنتی؛ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های خرد که از طریق بوت‌کمپ‌های هدفمند و برنامه‌های کارآموزی خاص صنعت به‌دست می‌آیند، برای متخصصان حرفه‌ای که به دنبال حرکت در چشمانداز در حال تغییر هستند، بسیار اهمیت دارند. کارفرمایان باید در زمان واقعی خلاصه‌شده یادگیری بر اساس تقاضا سرمایه‌گذاری کنند تا کارمندان بتوانند در محل کار برای ارتقای مداوم مهارت در زمان فشرده کوشش کنند.

کارفرمایان نین باید اطمینان یابند که این برنامه‌ها از افرادی با پیشینه سنتی و غیر سنتی در تسلط بر کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی حمایت می‌کنند.

مسترکارت، برای مثال، شبکه فرصت داخلی به نام «قفل باز‌شده» را راه‌اندازی کرد تا موجب پیوستن کارمندان به پروژه‌ها، موقعیت‌ها، مربیگری و برنامه‌های داوطلبانه برای پرورش مهارت‌های جدید و قرار گرفتن در معرض سازمان گسترده‌تر شوند.
 

مرز حرف‌های جدید: مهارت‌های ترکیبی برای نقش‌های متکی بر هوش مصنوعی


هوش مصنوعی نه تنها نقش‌های شغلی موجود را بازتعریف بلکه مهارت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که نیازمند مجموعه‌ای تلفیقی از مهارت‌ها هستند.

متخصصان دانش داده‌ها، اخلاق‌شناسان هوش مصنوعی و مهندسان یادگیری ماشی به عناوین رایجی در صنعت فناوری تبدیل می‌شوند. اما همان‌طور که هوش مصنوعی مولد نقش «ترکیب‌کننده» اطلاعات را بر عهده می‌گیرد، تغییری قابل مشاهده به سمت نقش‌های بیشتر راهبردی، تحلیلی و مشاوره‌ای روی می‌دهد.

کسب‌وکارها نیازمند متخصصانی هستند که بتوانند بازده هوش مصنوعی را تفسیر و با تصمیم‌گیری راهبردی تلفیق کنند و فرصت‌های جدید مدیریت، راهبرد و مدیریت محصول هوش مصنوعی را برای نامزدهای غیر‌سنتی پدید آورند.

چون که هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما جاسازی‌شده‌تر می‌شود و پیامدهای قانونی و اخلاقی آن بیش از پیش برجسته می‌شوند، تخصص در اخلاق و حاکمیت فناوری بسیار مهم خواهد بود.

ایجاد و استقرار فناوری‌های هوش مصنوعی را باید چارچوب‌هایی هدایت کنند که حفاظت از داده‌ها، مسئولیت‌پذیری، شفافیت و انصاف را تضمین می‌کنند.

تیم‌هایی که می‌توانند مروج رویکردی مشارکتی برای حاکمیت هوش مصنوعی باشند، می‌توانند به سازمان‌هایشان کمک کنند تا مزایای هوش مصنوعی را در عین محافظت در برابر خطرات آن به‌کار برند و اطمینان یابند که فناوری‌های هوش مصنوعی با روش‌هایی ایجاد و استفاده می‌شوند که ارزش‌های مشترک و اصول اخلاقی را منعکس می‌کند.

نقش تسهیل‌گران و راهبردشناسان هوش مصنوعی که تیم‌های فنی و واحدهای تجاری را به یکدیگر پیوند می‌دهند، ماهیت رو به تکامل مشاغل فناوری را نشان می‌دهد.

این پیشرفت‌ها بر نیاز نهادها و سازمان‌های آموزشی به ارائه کارآموزی بین‌رشته‌ای تاکید میکند. این کارآموزی ترکیب‌کنتده سواد داده‌ای با مهارت‌های تجاری کل‌نگر راهبردی برای آمادهسازی افراد به منظور عهده‌دار شدن نقش‌های چندوجهی رو به رشد در اقتصاد متکی بر هوش مصنوعی است.
 
کد مطلب: 77608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام