۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۶

توافق غول‌های فناوری برای مبارزه با تاثیر مخرب هوش‌ مصنوعی بر انتخابات کشورها

ایتنا - گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری توافق کردند برای مقابله با تاثیر محتوای فریبنده تولیدی هوش مصنوعی در انتخابات‌ سراسر جهان، با یکدیگر همکاری کنند؛ ابتکار تازه‌ای که در کنفرانس امنیتی مونیخ رونمایی شد.
توافق غول‌های فناوری برای مبارزه با تاثیر مخرب هوش‌ مصنوعی بر انتخابات کشورها

این شرکت‌ها، از جمله اوپن ای‌آی، مایکروسافت، متا و ادوبی، متعهد شده‌اند به‌طور مشترک با دستکاری محتوای تولید‌شده توسط هوش‌ مصنوعی در طول انتخابات‌ در نقاط مختلف مبارزه کنند.

این ابتکار که برای نخستین بار در کنفرانس امنیتی مونیخ رونمایی شد، شامل همکاری بر روی ابزارهایی برای شناسایی محتوای گمراه‌کننده هوش‌ مصنوعی، کارزارهای آگاهی عمومی و اقدام علیه چنین مطالبی است.

هرچند که این توافق فاقد یک برنامه زمانی مشخص برای اجرا است، اما نیک کِلِگ رئیس امور جهانی شرکت متا بر اهمیت تعهد مشترک اعضای ائتلاف برای پرداختن به محتوای گمراه‌کننده هوش مصنوعی تاکید کرد.

تولیدات هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای در انتخابات تأثیرگذار است و تمرکز توافق صورت گرفته بر مبارزه با تأثیرات مضر این فناوری در تولید عکس، ویدیو و صدای جعلی یا گمراه‌کننده و پخش در فضای مجازی خواهد بود.

پیش‌تر، آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و سایر شرکت‌های پیشرو در توسعه فناوری هوش مصنوعی توافق کرده بودند که با نقش‌آفرینی دولت جو بایدن، مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی را در رابطه با هوش مصنوعی رعایت کنند.

در همین حال، کاخ سفید نیز اعلام کرده است که تعهدات داوطلبانه هفت شرکت عمده فناوری ایالات متحده مبنی بر اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی آن‌ها، پیش از آن که منتشر و توزیع شوند، را تضمین کرده است.
کد مطلب: 77471
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام