۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۱

معجزه موسیقی؛ بیماری‌هایی که با موسیقی درمان می‌شوند

ایتنا - محققان طی مطالعه‌ای دریافتند که گوش دادن به موسیقی در تمامی فرهنگ‌ها برای توانبخشی شناختی و درمان بیماری‌هایی نظیر زوال عقل و آلزایمر تاثیر معجزه‌آسایی داشته و ملودی‌های آشنا می‌توانند باعث یادآوری حافظه و بهبود عملکرد شناختی شوند.
معجزه موسیقی؛ بیماری‌هایی که با موسیقی درمان می‌شوند

محققان دانشگاه تورکو فنلاند معتقدند موسیقی تنها یک تجربه شنیداری نیست و با تاثیر بر روی احساسات و عواطف شخص، منجر به ایجاد تغییراتی در فیزیک و جسم او نیز می‌شود.

محققان این دانشگاه گروهی از شرکت‌کنندگان در این آزمایش را با پخش موسیقی غربی و آسیایی برای آن‌ها مورد بررسی قرار دادند که نتیجه‌ای خارق‌العاده را رقم زد.

با وجود تفاوت‌های فرهنگی، شنوندگان غربی و آسیایی واکنش‌های احساسی و فیزیکی مشابهی را به موسیقی گزارش کردند که نشان می‌دهد احساسات ناشی از موسیقی ممکن است ریشه در مکانیسم‌های بیولوژیکی ارثی تا یادگیری فرهنگی داشته باشد.

موسیقی‌درمانی یک زمینه پویاست که در آن متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، از موسیقی برای حمایت از رفاه ذهنی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی استفاده می‌کنند. این رویکرد درمانی از ویژگی‌های ذاتی موسیقی برای تسهیل درمان و رشد شخصی استفاده می‌کند.

 

موسیقی‌درمانی و پخش فعال موسیقی‌های آشنا برای بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال‌عقل، می‌تواند باعث یادآوری حافظه و بهبود عملکرد شناختی شود. این به‌ویژه برای افرادی که با افسردگی و اضطراب مقابله می‌کنند نیز موثر است.

همچنین از تاثیر موسیقی بر رشد مهارت‌های اجتماعی فرد نیز نباید غافل شد. جلسات گروهی حس برقراری ارتباط، همکاری و به اشتراک‌گذاری عاطفی را در فرد تشویق می‌کند که برای افراد مبتلا به اوتیسم یا اضطراب اجتماعی بسیار مفید است.

افراد می‌توانند با درگیر شدن در تولید موسیقی‌ یا تجربیات گوش‌ دادن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعاملات اجتماعی خود را بهبود بخشند.

این مطالعه جامع قدرت جهانی موسیقی را روشن می‌کند و از موانع فرهنگی فراتر می‌رود. این یافته درک ما را از نقش موسیقی در زندگی انسان عمیق‌تر می‌کند.
کد مطلب: 77397
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام