۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۳

هشدار: گوشی خیس را در ظرف برنج نگذارید!

ایتنا - آیفون خیس خود را در ظرف برنج نگذارید. این کار ممکن است به گوشی موبایل شما آسیب بزند. در عوض اپل ترفند دیگری را برای خشک کردن گوشی خیس‌شده به شما آموزش می‌دهد.
هشدار: گوشی خیس را در ظرف برنج نگذارید!

اگر گوشی موبایلتان خیس شده و می‌خواهید طبق توصیه دیگران، آن را در ظرف برنج بگذارید، لطفا دست نگه دارید که اصلا ایده خوبی نیست. اپل روشی را برای خشک کردن موبایل خیس پیشنها می‌کند که با آن روش، گوشی شما دیگر در معرض آسیب نخواهد بود.

آیفون شما در صورتی که خیس شود، معمولا با یک هشدار پاپ‌آپ مبنی بر این که مایعی در رابط لایتنینگ یا یواس‌بی‌ - سی شناسایی شده، خبرتان می‌کند. این باعث می‌شود که وقتی پورت خیس است، از آن استفاده نکنید.
در صورتی که آیفونتان خیس شود، ممکن است وسوسه شوید و مطابق یک افسانه شهری که ظرف برنج گوشی شما را نجات می‌دهد، آن را زیر میزان زیادی برنج دفن کنید، اما این کار در واقع اوضاع را بدتر می‌کند. اپل هشدار داده است که به هیچ وجه این کار را نکنید، چرا که ذرات کوچک برنج می‌توانند به آیفون شما آسیب بزنند.

اپل همچنین هشدار می‌دهد که مرتکب دو اشتباه رایج دیگر هم نشوید. یکی اینکه هرگز آیفون خودتان را به وسیله منبع حرارتی یا هوای فشرده خشک نکنید. همچنین جسم خارجی مثل سواب پنبه‌ای یا دستمال کاغذی هم داخل پورت‌ها فرو نکنید.
 

چگونه آیفون خود را خشک کنیم


اولین نکته مهم این است که سعی نکنید آیفون خود را زمانی که هنوز خیس است، شارژ کنید. اپل توضیح داد: «اگر آیفون خود را در حالی که کانکتور لایتنینگ یا USB-C خیس است شارژ کنید، پین‌های روی کانکتور یا کابل ممکن است خورده شوند و این باعث آسیب دائمی به دستگاه می‌شود یا عملکردشان را متوقف می‌کند و احتمالا برای آیفون یا لوازم جانبی شما مشکل اتصال ایجاد می‌شود.

به گفته اپل، بهترین روش این است که ابتدا در حالی که کانکتور رو به پایین است، به آرامی آیفون را به دست خود بکوبید، تا مایع اضافی خارج شود. سپس به سادگی آیفون خود را در یک منطقه خشک - ترجیحا جایی با جریان هوا بگذارید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوباره سعی کنید آن را شارژ کنید. اگر هشدار دوباره ظاهر شد، باید آیفون را تا یک روز در یک جای خشک با جریان هوا بگذارید.

از منابع حرارتی مانند سشوار یا رادیاتور استفاده نکنید و چیزی را در پورت رابط قرار ندهید و بگذارید تا خودش خشک شود.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 77329
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام