۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۳

آیا عصر آیفون های تاشو آغاز می شود؟

ایتنا - تحلیلگران تایید می کنند که این احتمال وجود دارد که اپل از عرضه آیفون تاشو منصرف شود  مگر اینکه مطمئن باشد چیز جدیدی را به بازار اضافه خواهد کرد که با استفاده از آیفون‌های فعلی نمی‌توان به آن دست یافت.
آیا عصر آیفون های تاشو آغاز می شود؟

در میان بازیگران اصلی صنعت تلفن همراه، اپل به عنوان تنها سازنده گوشی‌های هوشمند که هنوز دستگاه تاشو معرفی نکرده است، متمایز است.

سامسونگ پنج نسخه از سری Galaxy Z Fold را معرفی کرد، گوگل سال گذشته با پیکسل فولد به این جرگه پیوست و OnePlus با OnePlus Open وارد صحنه شد.

با ظهور نشانه‌هایی از کاهش فروش آیفون، اپل به طور جدی گوشی‌های تاشو را به عنوان جایگزینی برای احیای بازار به دستگاه‌های تلفن همراه خود در نظر گرفته است.

در واقع، این کمپانی در حال کار بر روی دو آیفون تاشو علاوه بر یک آیپد تاشو است. البته احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک این دستگاه‌های تاشو را در فروشگاه ها نبینیم. بر اساس گزارش‌های مبتنی بر منابع داخلی در اپل، این غول فناوری فعالانه روی توسعه دو سایز دستگاه‌های آیفون تاشو کار می‌کند.

گزارش ها حاکی از آن است که این آیفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت افقی تا شوند و شکلی شبیه به Galaxy Z Flip دارند. با این حال، این مدل‌های بالقوه ممکن است قبل از سال 2025 وارد تولید انبوه نشوند.
 

مشکل در طراحی


مهندسان اپل برای طراحی با مشکل روبرو هستند زیرا احتمال شکست گوشی تاشو بیشتر است، به خصوص که آنها می‌خواهند یک تلفن تاشو به نازکی مدل‌های فعلی آیفون بسازند، اما اندازه باتری و اجزای صفحه نمایش این موضوع را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند.

 

تا به امروز، اپل با حداقل یک تولید کننده در آسیا در مورد خرید قطعات آیفون‌های تاشو در اندازه‌های مختلف مذاکره کرده است.

تعدادی از تحلیلگران همچنین به تحولات در حال انجام در داخل اپل در مقر آن در کالیفرنیا اشاره کردند که آغاز ماجراجویی جدید  اپل با "محصولات تاشو" را نشان می‌دهد، که انتظار می رود به شکل یک آیپد تاشو یا یک دستگاه ترکیبی عرضه شوند.
 

آیپد تاشو


به نظر می رسد که آیفون تاشو تنها دستگاهی نیست که در حال حاضر در حال توسعه است، زیرا این غول فناوری همزمان در حال کار بر روی یک آیپد تاشو است که ممکن است اندازه آیپد مینی با صفحه نمایش 8 اینچی داشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که مهندسان اپل در حال تلاش برای کاهش  جمع‌شدگی و چروک‌های ظاهر شده در وسط هر گوشی تاشو هستند و در حال کار بر روی لولایی هستند که به صفحه نمایش دستگاه اجازه می‌دهد در هنگام باز شدن کاملا صاف قرار گیرد.

البته مشخص نیست که آیا اپل استفاده و فروش آیپد مینی را به نفع یک آیپد تاشو متوقف می‌کند یا خیر، اما ممکن است این احتمال باشد، زیرا آیپد مینی درآمد قابل‌توجهی برای این شرکت ایجاد نمی‌کند.

 

لازم به ذکر است که سال گذشته، اپل حق ثبت اختراعی را به دست آورد که در آن فناوری توضیح داده شده بود که به کاربران امکان می‌داد چندین بخش از دستگاه به علاوه  صفحه نمایش را برای انجام عملکردها لمس کنند.

گفته می شود که پیش‌تر نیز، اپل  روی پروژه آیفون تاشو کار می کرد، که به طور موقت آن را متوقف کرد، اما دوباره ادامه پروژه را از سر گرفت.

اما تحلیلگران تایید می کنند که این احتمال وجود دارد که اپل از عرضه آیفون تاشو منصرف شود  مگر اینکه مطمئن باشد چیز جدیدی را به بازار اضافه خواهد کرد که با استفاده از آیفون‌های فعلی نمی‌توان به آن دست یافت.
کد مطلب: 77303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام