۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۵

پیش‌بینی کارشناسان درباره قیمت و خرید و فروش بیت‌کوین در آینده نزدیک

ایتنا - تحلیل‌گران بازار رمزارز برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ بالاترین قیمت‌ جدید را پیش‌بینی‌ کرده‌اند، اما برخی از آنان در ارتباط با فروش کوتاه‌مدت زیرقیمت در هفته‌های آتی هشدار داده‌اند.
پیش‌بینی  کارشناسان درباره قیمت و خرید و فروش بیت‌کوین در آینده نزدیک

تحلیل دیسن‌تریدر (DecenTrader)، سامانه اطلاعات بازار، برای دوره زمانی پیش از رویداد بسیار مهم «نصف شدن» Halving‌، که برای نخستین بار بعد از تقریبا چهار سال پاداش استخراج به نصف کاهش می‌یابد، روندی نزولی را پیش‌بینی کرده است.

بر اساس تحلیل دیسن‌تریدر، نصف شدن بیت‌کوین فعلا برای ۱۸ آوریل برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود تا آن زمان، قیمت فعلی که حدود ۴۲ هزار دلار است، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد. 

در یک پست وبلاگ دیسن‌تریدر پیش‌بینی شد: «حدود ۷۵ روز تا نصف شدن بیت‌کوین مانده است... این مهم است که فرض کنیم، مدتی پیش از رویداد نصف شدن علاقه‌ به خرید به‌وجود می‌آید.»

«این یعنی بیت‌کوین از همین الان حدود ۳۰ روز فرصت دارد تا قبل از آنکه ترس پیش‌بینی‌شده از دست دادن فرصت (فومو) رخ بدهد، از مرحله اصلاحی خود عبور کند.»

بهای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است، این امر به‌طورعمده به‌دلیل علاقه‌ به نخستین صندوق مبادله‌شده این ارز دیجیتال است که در ماه ژاویه به تایید قانون‌گذاران رسید.

نصف شدن آتی احساسات بازار را نیز تقویت کرده است چرا که این رویداد معمولا پیش از افزایش‌های بی‌سابقه رخ می‌دهد.

سامانه معاملاتی کوین‌بیس (Coinbase) در جدیدترین تفسیر خود از بازار می‌گوید این رویداد در ترکیب با کاهش نرخ‌ پیش‌بینی‌شده در ایالات متحده آمریکا، «برای این کلاس دارایی وضعیت مثبت‌تری ایجاد می‌کند».

با اینکه احتمال دارد زیان‌های کوتاه‌مدت به وجود بیاید، برخی کارشناسان با اشاره به روند‌های فعلی بازار می‌گویند این باارزش‌ترین رمزارز دنیا کف قیمت محکمی دارد که سوداگران پایین‌تر از آن نمی‌فروشند.

تحلیلگر رمزارز با نام مستعار پلن‌بی گفت: «میانگین متحرک هفته ۲۰۰ بیت‌کوین ۳۱ هزار دلار است... بیت‌کوین هرگز زیر میانگین متحرک هفته WMA ۲۰۰ نرفته است. بنابراین ممکن است ۳۱ هزار دلار کف مطلق باشد و ممکن است بیت‌کوین دیگر هیچ‌وقت زیر ۳۱ هزار دلار نرود.»

 


این تحلیلگر پرطرفدار یادآوری کرد که ممکن است یک رویداد به‌اصطلاح قوی سیاه، مانند یک رویداد ژئوپلیتیکی مهم که بازارهای مالی را مختل می‌کند، یا ممنوعیت رمزارز در یک اقتصاد پیشرو این پیش‌بینی را نابود کند.

میانگین متحرک هفته ۲۰۰ بیت‌کوین ۳۱ هزار دلار است. بهای بیت‌کوین که از میانگین متحرک هفته منحرف می‌شود، در بازارهای اشباع (آبی) و بازارهای صعودی (نارنجی/قرمز) هرگز زیر میانگین متحرک هفته ۲۰۰ نرفته است. بنابراین ۳۱ هزار دلار ممکن است کف مطلق باشد و به نظر من، بیت‌کوین دیگر هیچوقت به ۳۱ هزار دلار نمی‌رسد. میانگین متحرک هفته ۲۰۰ نیز رو به افزایش است...

پلن‌بی بعد از ترویج مدل سهام به جریان (S2F) که از چرخه‌های نصف کردن برای پیش‌بینی مسیر قیمت استفاده می‌کند، بین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین طرفدار پیدا کرده است.

به گفته این تحلیل‌گر هلندی، قیمت در دوره پسا نصف شدن از رکورد پیشین، ۶۸ هزار دلار فراتر خواهد رفت و احتمالا به ارزش بازاری فراتر از طلا می‌رسد – هرچند ثابت شده که پیش‌بینی‌های قبلی او گاهی اوقات بیش از حد خوشبینانه است.

او در اکس، توییتر سابق، نوشت: «بیت‌کوین بعد از نصف شدن در آوریل، از طلا و دارایی غیرمنقول کمیاب‌تر می‌شود.»

«اگر ارزش بازار بیت‌کوین (بیشتر از یک تریلیون دلار) زیر سقف ارزش بازار طلا (کمتر از ۱۰ تریلیون دلار) بماند تعجب می‌کنم. این یعنی قیمت بیت‌کوین بیشتر از ۵۰۰ هزار دلار (بیشتر از ۱۰ تریلیون/ ۲۰ میلیون) است.»  
کد مطلب: 77197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام