۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۴

هشدار: این تنظیمات پیش فرض را در دستگاه‌های خود خاموش کنید

ایتنا - برخی از کنترل‌ها و گزینه‌های حریم خصوصی در محصولات اپل، گوگل، متا و ویندوز تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند اطلاعات و داده‌های بیشتری از آنچه نیاز داریم را به اشتراک بگذاریم.
هشدار:  این تنظیمات پیش فرض را در دستگاه‌های خود خاموش کنید

برخی از کنترل‌ها و گزینه‌های حریم خصوصی در محصولات اپل، گوگل، متا و ویندوز تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند داده‌های بیشتری از آنچه نیاز داریم را به اشتراک بگذاریم.

تنظیمات فنی پیش فرض
این تنظیمات پیش‌فرض استاندارد، معمولاً باعث می‌شوند که ما داده‌های مربوط به فعالیت‌ها و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذاریم، اما خوشبختانه می‌توانیم از این مجموعه داده‌ها صرف‌نظر کنیم.

برخی کمپانی‌ها معمولاً از کاربران می‌خواهند که برخی از تنظیمات پیش‌فرض را روشن بگذارند که ظاهراً دلیل آن، آموزش نرم‌افزارهای مربوطه و رفع اشکال‌ها، و استفاده از محصولات آنها را برای ما آسان‌تر می‌کند.

با این حال، اشتراک‌گذاری داده‌های غیر ضروری اغلب به نفع ما نیست، بنابراین، مهم است بدانیم که از میان محصولات فناوری که استفاده می‌کنیم،‌کدام‌یک از داده‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها ما غیرضروری است.

در این مطلب یک راهنمای ساده برای چندین تنظیمات پیش فرض وجود دارد که بهتر است هرچه سریع‌تر آنها را غیرفعال کنید:

گوشی‌های اپل
گوشی‌های آیفون: کاربران می‌توانند وارد تنظیمات شوند و به منوی حریم خصوصی دسترسی پیدا کنند تا نحوه اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به استفاده از برنامه و مکان را تغییر دهند.

اپل از نظر فنی از کاربران می‌خواهد هنگام فعال‌سازی آیفون جدید، برخی از این تنظیمات را انتخاب کنند، اما این مراحل را می‌توان به راحتی لغو کرد.

اگر آیفون دارید، به منوی تنظیمات بروید و Tracking را انتخاب کنید، سپس Allow apps to request tracking را خاموش کنید. این گزینه به همه برنامه‌ها می‌گوید که داده‌ها را با اشخاص ثالث برای اهداف بازاریابی به اشتراک نگذارند.
 

همچنین «تبلیغات اپل» را جستجو کنید و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده را خاموش کنید تا اپل نتواند از اطلاعات مربوط به شما برای نمایش تبلیغات هدفمند در اپ استور و «اخبار اپل» استفاده کند.

در بخش Analytics و Improvements، غیرفعال کردن گزینه «Share iPhone Analytics» برای جلوگیری از ارسال داده‌های دستگاه به اپل برای بهبود محصولاتش توسط گوشی نیز، مهم است.

در همین راستا، Location Services را انتخاب کنید، روی System Services کلیک کنید و «iPhone Analytics» و «Route & Traffic» را خاموش کنید تا از اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی دستگاه با اپل (برای بهبود نقشه‌ها) جلوگیری کنید.

محصولات گوگل
کاربران گوگل: محصولات Google، از جمله تلفن‌های اندروید و سرویس‌های وب، مانند موتور جستجو، یوتیوب و نقشه‌های گوگل، به حساب‌های Google مرتبط هستند و کنترل پنل برای تنظیم مدیریت داده‌ها در وب‌سایت "myactivity.google.com" قرار دارد.

برای همه دسته‌ها، «حذف خودکار» را طوری تنظیم کنید که فعالیت‌های قدیمی‌تر از سه ماه را پاک کند. به این ترتیب، به‌جای ایجاد یک رکورد دائمی از هر جستجو، Google ورودی‌هایی را که بیش از 90 روز پیش هستند حذف می‌کند.
 

نکته دیگری برای کاربران گوشی‌های اندروید: نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید به کابران امکان اشتراک گذاری یک مکان تقریبی را به جای مکان دقیقشان می‌دهد. برای بسیاری از اپ‌ها، مانند نرم‌افزارهای هواشناسی، به اشتراک گذاری داده‌های تقریبی باید بهترین راه حل باشد. داده‌های مکانی باید با نرم افزارهایی که برای استفاده دقیق به آنها نیاز دارید، مانند برنامه‌های نقشه، به اشتراک گذاشته شود.

پلتفرم فیس‌بوک
کاربران فیس‌بوک: مهمترین تنظیمات متا را می توان از طریق ابزار بررسی حریم خصوصی در منوی تنظیمات مشاهده کرد. این گزینه‌ها برخی از تنظیمات مهم برای جلوگیری از نفوذ بازاریاب‌ها هستند:

گزینه «چه کسی می‌تواند آنچه را که به اشتراک می‌گذارید ببیند» (Who can see what you share) (برای افرادی که به فهرست دوستان و صفحاتی که دنبال می‌کنید، دسترسی دارند)، «Only me» و برای کسانی که می‌توانند تولد شما را ببینند، «Friends» را انتخاب کنید.

گزینه «How can people find you on Facebook» (برای افرادی که می‌توانند شما را از طریق ایمیل یا شماره تلفن جستجو کنند)، «Only me» را انتخاب کنید.
 

برای «تنظیمات برگزیده تبلیغات فیسبوک»، نوع کار و عنوان شغلی را غیرفعال کنید.

به این ترتیب، بازاریاب‌ها نمی‌توانند تبلیغات هدفمند را بر اساس این اطلاعات برای شما بفرستند.

ویندوز مایکروسافت
رایانه های شخصی ویندوز دارای طیف وسیعی از تنظیمات اشتراک گذاری داده هستند که به طور پیش فرض فعال هستند تا به مایکروسافت، تبلیغ کنندگان و وب‌سایت‌ها کمک کند تا درباره کاربران بیشتر بدانند.
 

با باز کردن منوی تنظیمات و کلیک کردن بر روی حریم خصوصی و امنیت می‌توانید کلیدهای این تنظیمات را پیدا کنید.
کد مطلب: 77035
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام