۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۵

چند روش ساده برای چک کردن سلامت باتری گوشی

ایتنا - سلامت باتری یک گوشی موبایل می‌توان به سلامتی بدن انسان تشبیه کرد چرا که در ابتدای عملکرد، باتری گوشی موبایل شارژدهی بسیار خوبی دارد و گاهی حتی به مدت یک یا دو روز هم نیازی به شارژ مجدد ندارد.
چند روش ساده برای چک کردن سلامت باتری گوشی

پیش از تعویض باتری گوشیتان، باید درصد سلامت آن را چک کنید.

سلامت باتری یک گوشی موبایل می‌توان به سلامتی بدن انسان تشبیه کرد چرا که در ابتدای عملکرد، باتری گوشی موبایل شارژدهی بسیار خوبی دارد و گاهی حتی به مدت یک یا دو روز هم نیازی به شارژ مجدد ندارد.

اما مرور زمان، توانایی نگهداری شارژ در باتری کاهش می‌یابد و ظرفیت آن نیز کاهش می‌یابد.

در این مطلب به تعدادی از روش‌های برای چک کردن سلامت باتری گوشی می‌پردازیم.

چک کردن درصد سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی
ابزارهایی نیز برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید وجود دارد که می‌توان وضعیت باتری را از طریق آن‌ها مشاهده کرد.

شماره‌گیری کد مخفی برای مشاهده وضعیت سلامت باتری
اولین کاری که باید برای آگاهی از وضعیت سلامت باتری گوشی خود انجام دهید، شماره‌گیری کد *#*#4636#*#* در اپلیکیشن Phone است. اگر با فشردن این کد، صفحه Testing نمایش داده شود، به دنبال گزینه Battery Information بگردید.

این بخش می‌تواند به شما اطلاعاتی درباره وضعیت باتری و سلامت آن را نشان دهد. این روش البته فقط روی برخی از گوشی‌های اندرویدی قابل انجام است. در صورتی که با شماره‌گیری این کد نتوانستید صفحه Testing را مشاهده کنید، می‌توانید روش‌های دیگر را امتحان کنید.

نصب اپلیکیشن Accubattery
بسیاری افراد Accubattery را مانند شرلوک هلمز گوشی‌های اندرویدی می‌دانند که به‌طور دقیق وضعیت باتری و الگوی مصرف کاربر را بررسی کرده و گزارش جامعی از وضعیت سلامت آن را نمایش می‌دهد! این برنامه استفاده فعال و غیرفعال از گوشی را بررسی کرده و مدت زمان شارژدهی آن با وضعیت کنونی مصرف را اعلام می‌کند.
 

البته اسکن کردن کامل وضعیت شارژدهی باتری توسط این اپلیکیشن اندکی زمان می‌برد. با این وجود در نهایت می‌توانید وضعیت دقیق سلامت باتری و مقایسه شارژدهی آن با وضعیت اولیه را مشاهده کرده و اطلاعات مفیدی در این خصوص کسب کنید.

استفاده از اپلیکیشن CPU-Z
برنامه CPU-Z علاوه بر نمایش کامل وضعیت باتری، اطلاعات دقیقی از سلامت و عملکرد گوشی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

این برنامه البته تبلیغات زیادی دارد؛ اما با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد درصد شارژ باتری، وضعیت کلی باتری، دما، ولتاژ و ظرفیت بدست آورید. در واقع، این برنامه نقش یک آزمایشگاه جیبی را برای شما ایفا می‌کند و همیشه سلامت گوشی شما را زیر نظر دارد.
 

آگاهی از سلامت باتری آیفون
مشاهده وضعیت سلامت باتری آیفون بسیار ساده است؛ چراکه این گوشی به‌طور پیش‌فرض و بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن خاصی انجام این کار را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. برای انجام این کار وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.‌ در گام بعدی لازم است گزینه Battery Health & Charging را انتخاب کرده و در صفحه ظاهر شده، گزینه Battery Health را مشاهده کنید.
کد مطلب: 77010
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام