۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴

حمله باج افزاری به سیستم‌های دولتی سوئد

ایتنا - ​​​​​​​وزیر دفاع مدنی سوئد اعلام کرد سیستم‌های رایانه‌ای سازمان‌های دولتی سوئد که در اثر حمله به مرکز داده Tietoevry Oyj از کار افتاده‌اند، ممکن است به مدت هفته‌ها، نتوانند کار کنند.
حمله باج افزاری به سیستم‌های دولتی سوئد

حمله باج افزاری که آخر هفته توسط گروهی به نام «آکیرا» انجام شد، فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد تعداد زیادی از موسسات را فلج کرد و مشکلات بیشتری را در بیمارستان‌ها، سینماها و سایر مشاغل به وجود آورد. کارل اسکار بوهلین، وزیر دفاع مدنی سوئد، در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، گفت: از روز شنبه، ۱۷۸ گزارش در خصوص نشت احتمالی داده‌های شخصی ثبت شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این مقام سوئدی اظهار کرد: ما با یک حادثه بسیار جدی روبرو هستیم و هنوز از وسعت کامل آن اطلاعی نداریم. دولت این وضعیت را بسیار جدی می‌داند، به خصوص در شرایط سخت سیاست امنیتی که سوئد در آن قرار دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سوئد پس از کسب موافقت ترکیه در هفته گذشته، در آستانه پیوستن به ناتو است. در همین راستا، مقامات هشدار داده‌اند این کشور شمال اروپا ممکن است در معرض حملات به اصطلاح ترکیبی از جمله حملات سایبری قرار گیرد. فنلاند که همسایه سوئد است و سال میلادی گذشته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوست، اعلام کرد یک رشته حوادث اخیر که طی آن، پناهجویان از مرز این کشور عبور کرده‌اند، نمونه‌ای از چنین عملیات ترکیبی توسط روسیه است.
کد مطلب: 76908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام