۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸

دستورالعمل جدید برای حفاظت از داده‌های مردم ابلاغ شد

ایتنا - ​​​​​​​رئیس مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل جدیدی را برای حفاظت از داده‌های مردم در سکوها و سامانه‌ها ابلاغ کرد.
دستورالعمل جدید برای حفاظت از داده‌های مردم ابلاغ شد


سیدمحمد امین آقامیری- دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی - دستورالعمل اجرایی حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران را به منظور اجرا، به دستگاه های مختلف ابلاغ کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این دستورالعمل برای کاهش مخاطرات نقض حریم خصوصی کاربران و حمایت از آنها در برابر تهدیدات سایبری، اشخاص حقوقی غیر دولتی و دستگاه‌های اجرایی کشور را به رعایت قواعد جدیدی در حوزه پردازش و نگهداری داده های مرتبط با کاربران در سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی ملزم کرد.

این دستورالعمل که در قالب بخش نخست از سند مادر "سیاست‌ها و الزامات حفاظت از داده‌ها" تدوین شده است، کلیه ارائه ­دهندگان خدمات فضای مجازی را ملزم به اعلام دقیق و شفاف سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و اخذ رضایت صریح از کاربران در خصوص این سیاست­‌ها می‌کند.

همچنین مطابق این دستورالعمل، ارائه­ دهندگان خدمات، داده ­های کاربران را صرفاً در حد اقلام موردنیاز و متناسب با اهداف صریح و مشخص جمع ­آوری کرده و در صورت درخواست کاربران، امکان «حذف بدون قید و شرط» تمام یا بخشی از داده­‌های ایشان را، ضمن رعایت مفاد قانون آیین دادرسی کیفری، فراهم خواهند کرد.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، براساس این ابلاغیه، استمرار ارائه خدمات یا تمدید مجوزهای فعالیت سامانه ‌ها و سکوهای موضوع دستورالعمل مذکور از سوی تنظیم ­گران بخشی و مراجع صدور مجوز، منوط به حصول اطمینان از رعایت این مقررات است که از طریق سازوکار نظارتی تدوین شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این دستور العمل که در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور به تصویب رسیده، توسط سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، جهت اجرا، ابلاغ شده است.
کد مطلب: 76692
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام