۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۷

آیا فرزندان نسل Z و Y شما هم دوست دارند برنامه‌های مورد علاقه خود را با زیرنویس تماشا کنند؟

ایتنا - مطالعات نشان می‌دهد که نسل زد از طرفداران سرسخت زیرنویس هستند و بیشتر اوقات برنامه‌های مورد علاقه خود را با زیرنویس تماشا می‌کنند.
آیا فرزندان نسل Z و Y شما هم دوست دارند برنامه‌های مورد علاقه خود را با زیرنویس تماشا کنند؟

 براساس این مطالعات بیش از نیمی از افراد متعلق به نسل زد ترجیح می‌دهند که برنامه‌های تلویزیونی را با زیرنویس ببینند.

برخی بر این باورند که علاقه این نسل به خواندن نوشته‌ زیر برنامه‌های تلویزیونی به این دلیل است که در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک یا اینستاگرام به صورت متداول از زیرنویس استفاده می‌شود.

خانم ​​گیبسون یکی از کاربران تیک‌تاک در ویدئویی که بیش از ۴۰۰ هزار بار دیده شده است به این موضوع پرداخته است. او گفته است که سه دختر دارد. دختر بزرگترش متعلق به نسل زد است و دو دختر دیگرش متعلق به نسل ایگرگ هستند. هر سه آن‌ها از او پرسیده‌اند که چرا برنامه‌هایی که تماشا می‌کند زیرنویس ندارد؟

مادر این بچه‌ها نمی‌توانست باور کند که فرزندانش ترجیح می‌دهند مانند پدربزرگ و مادربزرگش تلویزیون را با زیرنویس تماشا کنند.

خانم گیبسون در این ویدیو، از دخترانش پرسید که چرا ترجیح می‌دهند تلویزیون را با زیرنویس تماشا کنند و آن‌ها در پاسخ گفتند اگر افراد حاضر در اتاق شروع به صحبت کنند با خواندن نوشته‌های روی صفحه راحت‌تر می‌توانند مسیر گفتگو را دنبال کنند.

او در ادامه ویدیو گفت: «اگر کسی در وسط برنامه با آنها صحبت کند، آنها همچنان می‌توانند بخوانند و بفهمند که چه خبر است، حتی اگر به وضوح نشنوند. چرا جوانان اینقدر از ما باهوش تر هستند؟»

در پایان ویدیو، خانم گیبسون از دنبال کنندگان صفحه‌اش پرسید که آیا تلویزیون را با زیرنویس تماشا می‌کنند یا خیر.

بیش از هشت هزار نفر به سوال او پاسخ دادند.

لارا لایتل که خود را متعلق به نسل ایگرگ معرفی کرده است در پاسخ نوشت :«من دارای اختلال کم‌توجهی و بیش فعالی (ADHD) هستم و گاهی برای پردازش صدا مشکل دارم. من عاشق زیرنویس هستم.. ما از زیرنویس‌ استفاده می‌کنیم زیرا من از ناتوانی سازندگان فیلم در ثابت نگه داشتن میزان بلندی صدا متنفرم.» او در توضیح گفته است به عنوان مثال صدای انفجار در فیلم‌ها بسیار بلند است.

کلی پیل که متولد نسل ایکس است نیز در پاسخ نوشت :«بچه‌های من هم این کار را انجام می‌دهند و از آنجایی که نمی‌توانیم بفهمیم چگونه باید زیرنویس تلویزیون را برداریم، این کار به یک اصل تبدیل شده است.»

نکته جالب این بحث این است که افرادی که موافق زیرنویس تلویزیون نیستند اغلب بر این باورند که نوشته‌های روی صفحه آنها را از فیلم منحرف می‌کند. 

آن‌ها آنقدر مشغول خواندن پایین صفحه هستند که نمی‌توانند تأثیر عاطفی فیلم را احساس کنند یا از بازیگری و فیلمبرداری لذت ببرند.

 با این حال، کسانی که طرفدار زیرنویس تلویزیون هستند می‌گویند که این کار درک فیلم را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در صورت وجود سر و صدا نیز بتوانند فیلم را دنبال کنند.

نسل زد به افرادی گفته می‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ شمسی) و در عصر تکنولوژی متولد شده‌اند و به افرادی که پس از این نسل زاده شده‌اند نسل ایگرگ گفته می‌شود.
کد مطلب: 76622
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام