۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱

هزینه ۷ میلیون پوندی که هکرها روی دست کتابخانه ملی انگلیس گذاشتند!

ایتنا - ​​​​​​​طبق تخمین ها احتمالا کتابخانه ملی انگلیس  مجبور شود ۷ میلیون پوند از ذخایرش را برای احیای خود پس از  یک حمله سایبری را صرف کند.
هزینه ۷ میلیون پوندی که هکرها روی دست کتابخانه ملی انگلیس گذاشتند!

مجرمان سایبری وب سایت کتابخانه ملی انگلیس با ۱۱ میلیون عضو را در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی حذف کردند. آنها علاوه بر وای فای ایستگاه سنت پنکراس لندن، اینترنت داخل ساختمان را نیز قطع کردند و در نتیجه کاربران نتوانستند محتوایی از مجموعه ۱۵۰ میلیون کتاب این کتابخانه سفارش دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، هکرهای گروه Rhysida که این عملیات را انجام دادند و پس از آنکه مقامات از پرداخت باج ۶۰۰ هزار پوندی سرباز زدند، مجرمان صدها هزار فایل آنلاین مسروقه از جمله اطلاعات مشتریان و کارمندان را منتشر کردند.

به نوشته فایننشال تایمز کتابخانه ۴۰ درصد از ذخایر مالی خود را برای احیای فعالیت ها استفاده می کند که احتمالا معادل ۶یا ۷ میلیون پوند از سرمایه ۱۶.۴ میلیون پوندی است که برای بازی سرویس های دیجیتال آن در نظرگرفته شده اما هنوز تخصیص نیافته است.

سخنگوی کتابخانه ملی انگلیس در این باره گفت: هزینه های نهایی برای احیای فعالیت ها پس از حمله سایبری هنوز تایید نشده اند. کتابخانه بریتیش و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش( پشتیبان آن) به طور مداوم و مرتب در ارتباط هستند. این کتابخانه همیشه ذخایر مالی خود را برای برطرف کردن اختلالات غیرمنتظره حفظ می کند و در این مرحله هیچ پیشنهادی برای دریافت بودجه اضافی ارائه نشده است.

دراکتبر ۲۰۲۳ میلادی اعلام شد مرکز ملی امنیت سایبری و متخصصان این امر درباره حمله تحقیق می کنند.
کد مطلب: 76497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام