۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۰

تصویر هوش مصنوعی از دوبی در سال ۲۰۷۰

ایتنا - توماس طراد، معمار و طراح محصول لبنانی مقیم دبی، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تصویری از این شهر را در سال ۲۰۷۰ میلادی ترسیم کرده است.
تصویر هوش مصنوعی از دوبی در سال ۲۰۷۰

طراد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از خانه‌ها و فضاهای زندگی را طراحی کرده که در آن طبیعت و ساختمان به شکلی ایده‌آل در هم تنیده شده‌اند.

وی می‌گوید: تقریباً یک سال است که با هوش مصنوعی کار می‌کنم، اما تصور دبی در سال ۲۰۷۰ به من آموخت که چگونه باید با این فناوری کار کرد. نتایج بسیار متنوع و جالبی بدست آمده است.

طبق تصاویر بدست آمده، دبی در آینده شاهد ادغام آسمان‌خراش‌های امروزی با برج‌ها و گیاهانی خواهد بود که شبیه به سایبان هستند و مرز میان فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها را محو می‌کنند.
 

البته هوش مصنوعی در حال حاضر بر اساس داده‌هایی که در اختیارش قرار می‌گیرد، عمل می‌کند و پیش‌بینی دقیق آینده غیرممکن است. بنابراین بشر مسئولیت دارد که از سوءاستفاده احتمالی از این فناوری جلوگیری کند.

طراد معتقد است که هوش مصنوعی همچنان بخشی از فرایند خلاقانه باقی خواهد ماند، اما نقش معماران و طراحان انسانی برای هدایت آن به سمت نتایج مطلوب، بسیار مهم خواهد بود.
کد مطلب: 76092
برچسب ها: هوش مصنوعی دوبی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام