۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۷

iOS 17.3 سرقت آیفون را سخت‌تر می‌کند

ایتنا - هدف «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» خنثی کردن یک روش رایج در میان سارقان آیفون در مکان‌های عمومی است، که قبل از ربودن دستگاه آنها پس‌کدی که وارد می‌کنند را زیر نظر می‌گیرند.
iOS 17.3 سرقت آیفون را سخت‌تر می‌کند
اپل در حال افزودن یک قابلیت جدید به آیفون با نام «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» است که کاری که سارقان می توانند با گوشی و پس‌کد سرقت‌شده انجام دهند را محدود می‌کند.
 
این قابلیت اختیاری که در نسخه بتای iOS 17.3 گنجانده شد اکنون برای توسعه‌دهندگان در دسترس است. عملکرد آن با استفاده از ترکیبی از موقعیت مکانی، اسکن‌های بیومتریک و تأخیرهای زمانی است، و برای مالکان دستگاه‌های مسروقه این امکان را فراهم می‌آورد که امکان ورود به دستگاه را قفل نموده و از داده‌های خود محافظت کنند.
 
هدف «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» خنثی کردن یک روش رایج در میان سارقان آیفون در مکان‌های عمومی است، که قبل از ربودن دستگاه آنها پس‌کدی که وارد می‌کنند را زیر نظر می‌گیرند. در چنین مواردی، سارق می‌تواند رمز عبور Apple ID مالک را بازنشانی (ریست) کند،Find My  را خاموش کند، یک کلید بازیابی اضافه کند و قبل از اینکه قربانی بتواند کاری در مورد آن انجام دهد، گوشی را برای فروش مجدد به حالت کارخانه بازنشانی کند.
 

به عنوان مثال، بدون روشن بودن «محافظت دستگاه سرقت‌شده»، یک سارق آیفون که پس‌کد شما را دارد می‌تواند از آن برای تغییر رمز عبور Apple ID شما استفاده کند و دسترسی شما به دستگاه‌تان را از بین ببرد. این به دزد اجازه می‌دهد تا Find My را خاموش کند، که برای پاک کردن دستگاه برای یک کاربر جدید بسیار مهم است. سپس دزد می‌تواند دستگاه را با قیمت تمام شده بفروشد.
 
اما با فعال بودن این ویژگی، اگر کاربر از مکان آشنا مانند خانه یا محل کار دور باشد، گوشی از شما درخواست اسکن Face ID یا Touch ID می‌کند. همچنین قبل از تغییر رمز عبور اپل آیدی در دستگاه به یک ساعت صبر کردن نیاز خواهد بود. پس از گذشت یک ساعت، همچنان قبل از تغییر رمز عبور اپل آیدی از آیفون، درخواست Face ID یا Touch ID Scan می‌کند. به این ترتیب کار برای دزد سخت‌تر می‌شود و به صاحب آن زمان می‌دهد تا آیفون را به‌عنوان دزدیده‌شده گزارش کند، و برای سارق مانعی جدی ایجاد شود.
 
کد مطلب: 76064
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام