۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۵

تسلا: مالکان سایبرتراک نباید آن را زودتر از موعد بفروشند

ایتنا - مالکان فقط در صورتی می‌توانند سایبرتراک خود را بدون مشکل با تسلا بفروشند که این خودروساز از خرید خودروی آنها خودداری کند و برای فروش آن به طرف ثالث رضایت‌نامه کتبی بدهد.
تسلا: مالکان سایبرتراک نباید آن را  زودتر از موعد بفروشند
تسلا ممکن است حداقل از برخی از مالکان سایبرتراک که خودروهای خود را خیلی زود بازفروش کنند شکایت کند، اما مشخص نیست که آیا این قانون برای همه مشتریانی که این وانت را خریداری می‌کنند اعمال می‌شود یا خیر و آیا برای خریداران آینده نیز باقی خواهد ماند.
 
چند هفته قبل از اتمام تحویل اولین سری از سایبرتراک‌ها، تسلا قرارداد خرید خود را به‌روزرسانی کرد و اضافه کرد که در صورت تلاش مالکان برای فروش آن ظرف یک سال پس از خرید، می‌تواند با استفاده از «قرار منع» از انتقال مالکیت خودروی‌شان جلوگیری کند. علاوه بر این، این شرکت گفت که می‌تواند از مشتریان به ارزش 50000 دلار یا ارزش دریافتی مبلغ فروش یا انتقال، هر کدام که بیشتر باشد، «خسارات تنبیهی» را مطالبه کند.
 
با این حال، مدت کوتاهی پس از انتشار این اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی، تسلا این بند را همان طور که بی‌سروصدا اضافه کرده بود، حذف کرد. اکنون، آنگونه که وبسایت Electrek گزارش داده است، مشتریان سایبرتراک که موفق به سفارش سری 120000 دلاری Foundation شده‌اند، یک توافق‌نامه سفارش دریافت کرده‌اند که این بند بحث‌برانگیز هنوز به وضوح در آن برقرار است.
 

بر اساس نسخه ارسال شده توسط مشتریان در انجمن مالکان سایبرتراک، خریداران مواقت می‌کنند که خودروی خود را در سال اول خرید نفروشند. اگر مالکان بخواهند قبل از پایان یک سال خودروی خود را بفروشند، تسلا از آنها می‌خواهد که به این شرکت اطلاع دهند، تا سپس آن را به قیمت خرده‌فروشی منهای 25 سنت به ازای هر مایل رانندگی و منهای هزینه استهلاک و همچنین هزینه‌های مربوطه پس بگیرد.
 
مالکان فقط در صورتی می‌توانند سایبرتراک خود را بدون مشکل با تسلا بفروشند که این خودروساز از خرید خودروی آنها خودداری کند و برای فروش آن به طرف ثالث رضایت‌نامه کتبی بدهد.
 
سایر خودروسازان، به ویژه برندهای لوکس مانند فراری و پورشه، قانون مشابهی را اجرا می‌کنند. در مورد تسلا، این شرکت هنوز مشخص نکرده است که آیا این قانون برای همه خریداران سایبرتراک اعمال خواهد شد یا اینکه آیا این قانون را فقط برای مالکان سری Foundation اجرا می‌کند. همچنین، ممکن است لازم باشد طرفداران این خودرو در صورت خرید سایبرتراک قرارداد خرید خود را بررسی کنند، زیرا تسلا ممکن است در صورت زیر پا گذاشتن این قانون، از فروش خودروهای بیشتری به آنها در آینده خودداری کند.
 
کد مطلب: 76050
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام