۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۲

تاثیر منفی هک 23andMe بر نیمی از مشتریان این شرکت

ایتنا - پرسش‌ها در مورد اینکه چگونه 23andMe حریم خصوصی داده‌های مشتریانش را مدیریت می‌کند و از دارایی‌های دیجیتالش محافظت می‌کند، می‌تواند بر سود سهام این شرکت و احتمال اجتناب کردن مشتریان از استفاده از خدماتی که شامل اطلاعات پزشکی حساس‌ترشان باشد تأثیر بگذارد.
تاثیر منفی هک 23andMe بر نیمی از مشتریان این شرکت
برآوردها نشان می‌دهد که هکی که شرکت 23andMe، تولیدکننده کیت‌های تست DNA، را در ماه اکتبر هدف قرار داد، تعداد بسیار بیشتر از پروفایل‌های کاربران را نسبت به آنچه قبلا گزارش شده بود هدف قرار داده است.
 
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، اطلاعات شخصی حدود 6.9 میلیون مشتری این شرکت لو رفته است. پیش از این تصور می‌شد که این حادثه تنها اطلاعات شخصی 14000 فرد را فاش کرده است، یعنی تنها کسری از پایگاه 14 میلیونی مشتریان آن.
 
گفته می‌شود که این نقض داده‌ها با استفاده از نام‌های کاربری و گذرواژه‌های دستکاری‌شده مشتریان انجام شده است، که اطلاعات شخصی حساسی را در معرض افشا قرار داده است که شامل موارد مربوط به شجره‌نامه، تاریخ تولدها و مکان‌های جغرافیایی افراد می‌شد. این شرکت گفته است که، در برخی موارد، این هک ممکن است تصاویر را درز داده باشد و نام‌های اعضای خانواده وابسته را که از خدمات این شرکت استفاده می‌کرده‌اند، از طریق حساب‌هایی که ابتدائاٌ رخنه در آنها رخ داده بود، افشا کرده است. 23andMe تاکید کرده است که هیچ ماده ژنتیکی یا سوابق DNA واقعی افشا نشده است.
 

از نظر قانونی، 23andMe موظف است به همه مشتریان آسیب‌دیده اطلاع دهد؛ این شرکت در ماه اکتبر از همه کاربران خود خواسته بود تا رمز عبور خود را بازنشانی (ریست) کنند. این شرکت گفت که در ماه گذشته از همه کاربران جدید و فعلی خواسته بود تا با استفاده از تأیید دو مرحله‌ای وارد وب‌سایت 23andMe شوند و این استاندارد در آینده باقی خواهد ماند. این تاکید بر امنیت اکانت پس از تکمیل تحقیقات داخلی صورت می‌گیرد که 23andMe می‌گوید با کمک کارشناسان پزشکی قانونی طرف ثالث انجام شده است، اما هنوز گزارشی درباره جزئیات یافته‌های آنها منتشر نکرده است. با این حال، این شرکت اعلام کرد که پیشبینی می‌کند این هک حداقل 1 تا 2 میلیون دلار هزینه به آن تحمیل کند.
 
شرکت 23andMe خدماتی بیش از ارائه گزارش به مشتریان در مورد شجره‌نامه‌هایشان ارائه می‌کند: این شرکت آزمایش‌های مربوط به تست ژنتیکی برای بیماری‌های مزمن و سرطان‌ها را ارائه می‌دهد، و همچنین دارای یک بازوی تحقیقاتی است که مشتریان می‌توانند در برنامه‌های تحقیقاتی بالینی شرکت کنند. پرسش‌ها در مورد اینکه چگونه 23andMe حریم خصوصی داده‌های مشتریانش را مدیریت می‌کند و از دارایی‌های دیجیتالش محافظت می‌کند، می‌تواند بر سود سهام این شرکت و احتمال اجتناب کردن مشتریان از استفاده از خدماتی که شامل اطلاعات پزشکی حساس‌ترشان باشد تأثیر بگذارد.
کد مطلب: 76003
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام