۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۸

«اپ ویندوز» برای مک، آی‌او‌اس و مرورگرها؛ یک دسکتاپ از راه دور

ایتنا - ممکن است مایکروسافت امیدوار باشد که با یک ابزار از راه دور آسان‌سازی‌شده و رسمی استریمینگ ویندوز پشتیبانی‌شده که دارای برخی امکانات دوطرفه است به آن نیاز ابرازشده اما ارضا نشده کاربران، یعنی «ویندوز بر روی کرومبوک»، پاسخ دهد.
«اپ ویندوز» برای مک، آی‌او‌اس و مرورگرها؛ یک دسکتاپ از راه دور
شاید گفتن آن عجیب به نظر برسد، اما حقیقت دارد: اپی به نام ویندوز وجود دارد. این اپ برای تست اولیه بر روی مک، iOS و آیپد، وب، ویندوز و در نهایت اندروید در دسترس است و توسط مایکروسافت ساخته شده است. این واقعیت که این اپ با چنین نام قدرتمند و ساده‌ای وجود دارد، گویای نکته‌ای مهمتر از وجود چنین اپ نسبتاً ساده‌ای است که هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.
 
اپ ویندوز (Windows App) آنگونه که توسط مایکروسافت با قدری مینیمالیسم نامگذاری شده است، اساساً یک اتصال دسکتاپ از راه دور راحت بر روی یک سیستم عامل ویندوز در یک سیستم فیزیکی، یک دسکتاپ مجازی آژور، یک Dev Box یا هر جای دیگر است. ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن انجام دهید، مانند استفاده از وبکم، اسپیکرها و اتصالات به چاپگر دستگاه محلی‌تان با سیستم ویندوز از راه دور. اما به راحتی می‌توان وجود یک «اپ ویندوز» برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله مرورگرهای وب، را اقدامی که به‌عنوان گام بعدی در حرکت آرام مایکروسافت به سمت ساختن یک سیستم‌عامل ویندوز مجازی که استفاده از آن برای همه، چه حساب‌های شرکتی و چه شخصی، راحت به نظر برسد تفسیر کرد.
 
 در حال حاضر، برای استفاده از بیشتر قابلیت‌های فراتر از اتصال دسکتاپ از راه دور سنتی، به یک اکانت کاری یا مدرسه در وبسایت مایکروسافت نیاز دارید. برای استفاده از اتصال دسکتاپ از راه دور، نمونه ویندوزی که به آن وصل می‌شوید باید دارای نسخه پرو باشد، چرا که نسخه Home. فاقد قابلیت میزبانی اتصال دسک‌تاپ از راه دور است. البته راه‌های زیادی برای اتصال به کامپیوتر از راه دور تقریباً از هر دستگاهی، از جمله RealVNC و دیگران، وجود دارد.
 

وبسایت ورج خاطرنشان کرده است که در حالی که این اپ ویندوز در حال حاضر فقط برای کسب‌و کار/آموزش است، اما نیاز به sign-inکردن نشان می‌دهد که مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه‌ای برای اکانت‌های شخصی است.
 
 همچنین شایان ذکر است که نسخه مرورگر اپ ویندوز به طور خاص از کروم و سیستم‌عامل کروم پشتیبانی می‌کند.  تلاش‌های مایکروسافت برای کاهش سهم گوگل از بازار تحصیلی K-12  گوگل، قبلاً شامل سری نافرجام S و سایر مانورهای سخت‌افزاری شده بود. این شرکت ممکن است امیدوار باشد که با یک ابزار از راه دور آسان‌سازی‌شده و رسمی استریمینگ ویندوز پشتیبانی‌شده که دارای برخی امکانات دوطرفه است به آن نیاز ابرازشده اما ارضا نشده کاربران، یعنی «ویندوز بر روی کرومبوک»، پاسخ دهد.
 
کد مطلب: 75923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام