۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۹

شهادت مدیران غول‌های فناوری درباره امنیت آنلاین کودکان

ایتنا - مدیرعامل متا مارک زاکربرگ و مدیر عامل تیک‌تاک شو زی چو با میل خود در این جلسه شرکت خواهند کرد. مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، مدیر عامل دیسکورد، جیسون سیترون و مدیر عامل ایکس، لیندا یاکارینو، پس از احضار شدن شهادت می‌دهند.
شهادت مدیران غول‌های فناوری درباره امنیت آنلاین کودکان
تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و بزرگسالان مایه نگرانی فزاینده والدین و قانون‌گذاران بوده است. اکنون، مدیران عامل متا، تیک‌تاک، اسنپ، دیسکورد و ایکس قرار است در مقابل کمیته قضایی سنای آمریکا درباره «شکست‌شان در محافظت از کودکان در محیط آنلاین» به ارائه شهادت بپردازند.
 
مدیرعامل متا مارک زاکربرگ و مدیر عامل تیک‌تاک شو زی چو با میل خود در این جلسه شرکت خواهند کرد. مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، مدیر عامل دیسکورد، جیسون سیترون و مدیر عامل ایکس، لیندا یاکارینو، پس از احضار شدن شهادت می‌دهند.
 
سناتور دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی، و سناتور لیندسی گراهام، عضو ارشد جناح اقلیت، بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن سرخوردگی خود را از امتناع اولیه اسنپ، دیسکورد و ایکس از مشارکت مدیران عاملشان و حتی پذیرش احضاریه‌ها ابراز کردند. در مورد دیسکورد، انتظامات قوه قضائیه (مارشال‌ها) به دفتر آن مراجعه کردند تا اسناد را تحویل دهند.
 

این سناتورها همچنین احساس می‌کنند که این پلتفرم‌ها راه دورویی را در پیش گرفته‌اند چرا که از سویی وانمود می‌کنند که مایل به ابراز نظر درباره این خط مشی‌ها هستند اما از سویی دیگر از مشارکت در بحث‌ها طفره می‌روند. دوربین و گراهام گفتند: «زمانی که اوایل امسال اولین جلسه استماع خود را در مورد محافظت از کودکان در محیط آنلاین با متخصصان و حقوقدانان برگزار کردیم، شرکت‌های بزرگ فناوری از عدم دریافت دعوتنامه ابراز ناخرسندی کردند. ما به آنها قول دادیم که زمان آنها فرا خواهد رسید. ما از ابتدا می‌دانستیم که تلاش‌های ما برای محافظت از کودکان در محیط آنلاین با تردید از سوی این شرکت‌ها مواجه می‌شود. آنها در نهایت مجبور می‌شوند به شکست‌های خود را در مورد محافظت از کودکان اذعان کنند. اکنون که هر پنج شرکت در حال همکاری هستند، ما مشتاقانه منتظر حضورشان در جلسات استماع هستیم. والدین و کودکان خواستار اقدام هستند».
 
کمیته قضایی در طول سال بر این موضوع تمرکز زیادی داشته است، از جمله اینکه لایحه‌هایی تصویب کرده است که پلتفرم‌های آنلاین را مجبور می‌کند مسئولیت بیشتری در حفاظت از کودکان بر عهده بگیرند (و در تلاش‌هایشان شفافیت بیشتری داشته باشند) و گزارشدهی سوء استفاده جنسی از کودکان در محیط آنلاین را بهبود ببخشند. این جلسه استماع با مدیران اجرایی پنج غول فناوری ابتدائاٌ برای دسامبر تعیین شده بود، اما اکنون به 31 ژانویه 2024، ساعت 10 صبح به وقت شرقی، تغییر یافته است.
 
کد مطلب: 75811
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام