۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۵

امکان دانلود اپلیکیشن‌ها خارج از اپ‌استور برای کاربران اروپایی آیفون

ایتنا - ​​​​​​​کاربران آیفون در اتحادیه اروپا در سال میلادی آینده، قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های خارج از فروشگاه برنامه اپل را دانلود کنند.
امکان دانلود اپلیکیشن‌ها خارج از اپ‌استور برای کاربران اروپایی آیفون


دانلود اپلیکیشن خارج از فروشگاه برنامه اصلی که به ساید لودینگ معروف است، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ و در راستای رعایت مقررات اروپایی توسط اپل، اجرایی می‌شود. به این ترتیب، کاربران می‌توانند بدون نیاز به استفاده از فروشگاه برنامه اپ استور که طراحان برای استفاده از آن مجبورند تعرفه ۱۵ تا ۳۰ درصدی به اپل پرداخت کنند، برنامه مورد نظرشان را دانلود کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک گورمان، خبرنگار فناوری بلومبرگ در نسخه اشتراکی خبرنامه خود نوشت: اپل یک سیستم شدیدا کنترل کننده را معرفی خواهد کرد که به کاربران مقیم در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های میزبانی شده در فروشگاه‌های دیگر را دانلود کنند. اپل در راستای این تغییرات، از طریق به‌روزرسانی iOS ۱۷، در برنامه‌های پیامک و پرداخت تغییراتی صورت خواهد داد.

اظهارات گورمان برخلاف اخبار اخیر است که مدعی شده بودند امکان ساید لودینگ با به‌روزرسانی iOS ۱۷.۲ در ماه آینده فراهم می‌شود.

قانون بازارهای دیجیتالی دیجیتالی اتحادیه اروپا که از اول نوامبر اجرایی شد، شرکت‌های بزرگ دروازه‌بان را ملزم می‌کند خدمات و پلتفرم‌های خود را به روی شرکت‌ها و طراحان دیگر بگشایند.

اپل مدعی است ساید لودینگ، حریم خصوصی و حفاظت‌های امنیتی که کاربران آیفون به آن متکی بودند را تضعیف خواهد کرد و افراد را در برابر بدافزار، کلاهبرداری، ردیابی داده و مسائل دیگر، آسیب پذیر می‌کند. صرفنظر از این موضع، اپل مجبور است به مقررات اروپایی عمل کند یا در معرض جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد درآمد جهانی خود قرار بگیرد.

بر اساس گزارش مک رومرز، اگر کشورهای دیگر مقررات مشابه را معرفی کنند، فروشگاه‌های برنامه مستقل می‌توانند فراتر از اتحادیه اروپا، توسعه پیدا کنند. به عنوان مثال، آمریکا هم در حال بررسی مقرراتی است که اپل را ملزم می‌کند با ساید لودینگ موافقت کند.
کد مطلب: 75525
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام