۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷

حمله سنگین سایبری به بنادر استرالیا

ایتنا - ​​​​​​​بزرگترین بنادر استرالیا در پی یک حمله سایبری، از روز جمعه فلج شده‌اند و انتظار می‌رود این اختلال در روزهای آینده هم ادامه پیدا کند.
حمله سنگین سایبری به بنادر استرالیا

دولت استرالیا اعلام کرد شرکت دی پی ورلد اعلام کرد پس از حمله سایبری که باعث شد دسترسی به چهار بندر این کشور محدود شود، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در احیای فعالیت‌های باری داشته است اما سیستم فناوری اطلاعات این شرکت از زمان وقوع حمله هک در روز جمعه، همچنان به اینترنت متصل نیست که باعث شده است فعالیت‌ها شدیدا مختل شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، استرالین فایننشیال ریویو به نقل از یک مدیر شرکت گزارش کرد: دی پی ورلد استرالیا، درخواست باج دریافت نکرده است.

دی پی ورلد استرالیا که تقریبا نیمی از کالاهای وارداتی و صادراتی استرالیا را مدیریت می‌کند، اعلام کرد در حال بررسی رخنه های احتمالی و تست سیستم‌ها برای ازسرگیری فعالیت عادی و فعالیت‌های جابجایی بار است.

این شرکت که یکی از بزرگترین اپراتورهای بندر جهان است، جدیدترین قربانی سلسله حملات سایبری برجسته و مخربی است که امسال در سراسر جهان، رخ داده است. هفته گذشته، بانک بازرگانی ICBC چین که بزرگترین وام دهنده جهان از نظر دارایی است، هدف حمله باج افزاری قرار گرفت و در نتیجه این حمله سایبری، بعضی از معاملات بازار خزانه امکان تسویه نداشت و کارگزاران مجبور شدند مبادلات را جابجا کنند.

هکرهای باج گیر، بدافزار را در سیستم‌های قربانی نصب می‌کنند و داده‌ها را تا زمان دریافت پول، گروگان نگه می‌دارند.

اختلال فعالیت بنادر سیدنی، ملبورن، بریسبان و فریمانتل، زنجیره تامین را که هنوز از پیامدهای دوران پاندمی کووید به طور کامل احیا نشده است، تهدید می‌کند. همچنین این حمله سایبری با اعتصاب اعضای اتحادیه دریایی استرالیا بر سر دستمزد و شرایط کاری بهتر، همزمان شده است.

بر اساس گزارش رویترز، استرالین فایننشیال ریویو اعلام کرد: حدود ۳۰۰۰ کانتینر کالا در پایانه‌های دی پی ورلد، انباشته شده اند. کشتی‌ها می‌توانند کانتینرها را بارگیری یا تخلیه کنند اما کامیون‌ها نمی‌توانند برای بار زدن یا تخلیه محموله وارد پایانه‌ها شوند زیرا سیستم‌ها، آفلاین است.
کد مطلب: 75508
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام