۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۴

روزهای خوش سامسونگ در حوزه تراشه و گوشی‌های تاشو!

ایتنا - سامسونگ دیسپلی، که پنل‌های اولد را برای شرکت مادر سامسونگ و همچنین اپل تامین می‌کند، در سه ماهه سوم سود عملیاتی 1.94 تریلیون وون به ثبت رساند که دومین بالاترین سود آن در سه سال گذشته است.
روزهای خوش سامسونگ در حوزه تراشه و گوشی‌های تاشو!
سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی زیان خود را از تجارت تراشه کاهش داد؛ همزمان عملکرد قوی کسب و کار موبایلش به لطف عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو جدید به حفظ سودآوری کلی در سه ماهه کمک کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، این غول فناوری کره جنوبی اعلام کرد که 67.4 تریلیون وون درآمد و 2.43 تریلیون وون سود عملیاتی حاصل کرده است که به ترتیب 12 و 77 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. با این حال، هم درآمد و هم سود عملیاتی آن به طور قابل توجهی نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است.
 
این شرکت بهبود نسبت به سه ماهه قبل را مدیون فروش قوی مدل‌های گوشی‌های هوشمند پرچمدارش – یعنی Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 - و همچنین تقاضای شدید برای نمایشگرهای موبایل دانست.
 
سامسونگ از رکود در بازار نیمه‌هادی‌ها، یا تراشه‌ها، و همچنین تقاضای کم برای لوازم الکترونیکی مصرفی ناشی از کندی اقتصاد جهانی متضرر شده است.
 
کاهش تقاضا برای تراشه‌ها، که از حدود دوره ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته آغاز شد، به طور ویژه به سود این شرکت که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان است، آسیب رسانده است. در سه ماهه دوم سال جاری، این شرکت کمترین سود عملیاتی خود را در 14 سال گذشته به ثبت رساند.
 
سامسونگ اعلام کرد که در طول سه ماهه سوم، درخواست‌های متعددی از سوی مشتریان برای خرید تراشه‌های حافظه بیشتر به دلیل این تصور که بازار به کف خود رسیده است ارائه شد. قیمت DRAM و NAND از ابتدای سه ماهه سوم امسال افزایش یافته است.
 
کسب‌وکار تراشه‌ها که سامسونگ آن را «کسب‌وکار راهکار دستگاه» می‌نامد، زیان عملیاتی 3.75 تریلیون وون را به ثبت رساند که نسبت به 4.36 تریلیون وون زیان عملیاتی در سه ماهه قبل بهبود قابل‌توجهی داشت.
 

در همین حال، در همان زمان، سود عملیاتی کسب‌وکار موبایل این شرکت که توسط این شرکت به نام «کسب‌وکار تجربه موبایلی» نامیده می‌شود، نسبت به سال گذشته با وجود رکود اقتصادی جهانی، اندکی افزایش یافت و تا حدی به ادعای سامسونگ مبنی بر تبدیل شدن گوشی‌های تاشو به جریان اصلی این حوزه اعتبار بخشید.
 
همراه با تجارت شبکه سامسونگ که تجهیزات مخابراتی می فروشد، این دو واحد تجاری با هم 3.3 تریلیون وون سود عملیاتی به ثبت رساندند که نسبت به 3.24 تریلیون وون در سال گذشته افزایش اندکی داشته است.
 
بنا بر اعلام سامسونگ، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بهبود یافته است و فروش دستگاه‌های تاشو، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی قوی بود، در حالی که سری گلکسی اس 23 که اوایل امسال عرضه شد نیز به شتاب فروش خود ادامه داد.
 
سامسونگ دیسپلی، که پنل‌های اولد را برای شرکت مادر سامسونگ و همچنین اپل تامین می‌کند، در سه ماهه سوم سود عملیاتی 1.94 تریلیون وون به ثبت رساند که دومین بالاترین سود آن در سه سال گذشته است.
 
سامسونگ گفت که با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود شرایط بازار حافظه در سال 2024 بهبود یابد، اگرچه انتظار می‌رود که عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان همچنان ادامه داشته باشد.
 
کد مطلب: 75334
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام