۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۲۵

هزار مورد گزارش مشاهده «بشقاب پرنده» در بریتانیا در دو سال گذشته

ایتنا - در دو سال گذشته، نزدیک به هزار مورد مشاهده شیء ناشناس پرنده (یوفو) در سراسر بریتانیا گزارش شده است.
هزار مورد گزارش مشاهده «بشقاب پرنده» در بریتانیا در دو سال گذشته

داده‌های گردآوری‌شده متخصصان فرازمینی در «یوفو آیدنتیفاید» نشان داده است که بین ژانویه ۲۰۲۱ تا ماه مه امسال، در مجموع ۹۵۷ شیء ناشناس پرنده شناسایی شده است. از این موارد، ۴۱۰ مورد در سال ۲۰۲۱، ۴۹۴ مورد در سال ۲۰۲۲، و ۵۳ مورد تا ماه مه امسال مشاهده شده است.

منچستر، لندن، لیورپول، و گلاسکو همگی از سال ۲۰۲۱ با ده‌ها مورد مشاهده، کانون‌های اصلی مواجهه احتمالی با دنیای فرازمینی بوده‌اند.

در مجموع، ۵۴ مورد مشاهده در منچستر بزرگ و سپس ۵۲ مورد در لندن و ۳۷ مورد در چشایر مستند شده است.

بر اساس نوشته وب‌سایت «یوفو آیدنتیفاید»، در یکی از مشاهده‌های سال گذشته در ساوت‌ولد، در سافُک، یک ناظر مشاهده شیئی با «پنج نور مستطیلی مستقر در یک طرف» را گزارش داد که «حرکت‌های غیرعادی داشت، حرکت‌های ناگهانی می‌کرد، و با سرعتی بسیار زیاد حرکت می‌کرد.»

با این حال، بررسی متخصصان یوفو به این نتیجه رسید که این مشاهده «به‌احتمال زیاد، فعالیت پهپادی» بوده است.

در رخداد دیگری در ماه مه سال گذشته، یوفو آیدنتیفاید مورد مشاهده دیگری را در بولتون بررسی کرد، و در آن، یکی از ناظران یک «گلوله نورانی فیروزه‌ای درخشان و بسیار پرنور را که با زاویه ۴۵ درجه از آسمان پایین می‌آمد» توصیف کرد.

نیک پوپ، یکی از مقام‌های سابق وزارت دفاع که درباره پدیده‌های ناهنجار ناشناخته (یو‌اِی‌پی) پژوهش می‌کرد، از دولت خواست که با این مشاهده‌ها با جدیت بیشتری برخورد کند.

 

این کارشناس اشیاء ناشناس پرنده در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت: «گرچه مشخص شد اغلب موارد مشاهده‌ یوفو شناسایی نادرست از اشیاء و پدیده‌های معمولی بوده است، قضیه بالون جاسوسی چین در اوایل سال جاری درس ارزشمندی در خصوص پیامدهای به‌کارگیری طرز فکر تنبل و سازمانی درباره پدیده‌های ناهنجار ناشناخته است که می‌گوید "نمی‌تواند این طور باشد، پس این طور نیست".»

«با بررسی و جست‌وجو نکردن چه چیزی را پنهان می‌کنیم؟»

او همچنین خواستار تماس و ارتباط بهتر میان بریتانیا و آمریکا در‌ خصوص سیاست‌های اشیاء ناشناس پرنده شد.

«در آمریکا، دولت فدرال به‌طور کامل درگیر این موضوع است و دولت و ارتش و بخش اطلاعاتی با هم کار می‌کنند.»

«این همکاری بازتاب‌‌دهنده این واقعیت است که آمریکا در حال بررسی داده‌های اخیر است، در حالی که سیاست "هیچ کاری نکردن" بریتانیا بر ارزیابی تاریخی متکی است.»

او افزود: «بریتانیا باید این ارزیابی آمریکا را به‌عنوان نقطه آغاز بپذیرد و آن طور که باید و شاید در این موضوع مشارکت کند.»

وزارت دفاع در حال حاضر در‌ خصوص مشاهدات یوفوها و موجودات فرازمینی تحقیق نمی‌کند و از سال ۲۰۰۹ تا کنون نیز پژوهشی نکرده است.

گزارش‌های فرازمینی در بریتانیا پس از بررسی ماه گذشته ناسا در مورد مشاهده صدها یوفو در ایالات متحد آمریکا منتشر شد.

بر پایه این گزارش، «هیچ دلیلی برای این نتیجه‌گیری وجود ندارد» که علل فرازمینی در پشت صدها مشاهده یوفوهایی قرار دارد که سازمان فضایی ناسا بررسی کرده است.

این گزارش افزود: «با این حال، اگر این را به‌عنوان یک احتمال بپذیریم، پس آن اشیاء باید از منظومه شمسی ما عبور کرده باشند تا به اینجا برسند.»

اگرچه این گزارش به این نتیجه نرسید که حیات فرازمینی وجود دارد، ناسا از اینکه احتمال «فناوری ناشناخته احتمالی بیگانه در جو زمین» را منکر شود خودداری کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا گفت: «وزارت دفاع هیچ نظری در‌باره وجود حیات فرازمینی ندارد و گزارش‌های مشاهده پدیده‌های هوایی ناشناخته یا اشیاء پرنده ناشناس را دیگر بررسی نمی‌کند. دلیلش این است که در بیش از ۵۰ سال، در هیچ گزارشی به این وزارتخانه وجود هیچ‌گونه تهدید نظامی برای بریتانیا نشان داده نشد و اولویت دادن به منابع کارکنان وزارت دفاع در دیگر فعالیت‌های مرتبط با دفاع ارزشمندتر نشخیص داده شد.»
کد مطلب: 75307
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام