۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲

تصویر جدید ناسا می‌تواند منبع حیات را فاش کند

ایتنا - آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) تصویر جدیدی را که با تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است منتشر کرد و گفت این تصویر یکی از قوی‌ترین انفجارهای جهان را نشان می‌دهد و می‌تواند منبع حیات را توضیح دهد.
تصویر جدید ناسا می‌تواند منبع حیات را فاش کند

این انفجار فوق‌العاده درخشان زمانی رخ داد که دو ستاره نوترونی در یک ستاره ادغام شدند.

این اتفاق باعث انفجار عظیمی شد که در سراسر جهان گسترش یافت و دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های مختلف زمینی و فضایی، مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب، آن را تحت نظر گرفتند.

دانشمندان ناسا می گویند که این برخورد یکی از درخشان ترین انفجارها را ایجاد کرد، یک میلیون بار درخشان تر از روشنایی کل کهکشان راه شیری ما. این انفجار ۲۰۰ ثانیه طول کشید، که برای انفجار پرتو گاما ناشی از برخورد ستارگان نوترونی غیرمعمول است و تا همین اواخر غیرممکن تصور می‌شد.

پس از انفجار، تیم یک عنصر شیمیایی مهم به نام تلوریم را کشف کرد. این یکی از مواد حیاتی لازم برای ادامه حیات بر روی زمین است و این کشف ممکن است به توضیح چگونگی پیدایش آن کمک کند.

به گزارش وب سایت مجله نیچر، دانشمندان بر این باورند که این انفجارها که به عنوان "ماکرونوا" یا "کیلونووا" شناخته می شوند، می توانند منبع دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای حیات روی زمین مانند ید و توریم نیز باشند.
کد مطلب: 75276
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام