۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۷

عربستان سعودی میزبان جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای ۲۰۲۴ خواهد بود

ایتنا - محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از راه‌اندازی جام‌جهانی ورزش‌های الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین رخداد در نوع خود در جهان، به میزبانی عربستان سعودی خبر داد.
عربستان سعودی میزبان جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای ۲۰۲۴ خواهد بود

این خبر در «کنفرانس جهانی ورزش‌ها و بازی‌های جدید» به میزبانی عربستان سعودی اعلام شد که در آن ولیعهد و شخصیت‌های ارشد ورزشی از جمله جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، و کریستین رونالدو، فوتبالیست مشهور پرتغالی، و فعالان عرصه بازی‌های رایانه‌ای در جهان حضور داشتند.

رقابت‌های جام‌جهانی ورزش‌های الکترونیک که تابستان ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، میدان مهمی برای ارتقای بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود و جایگاه عربستان سعودی را به عنوان کشوری پیشرو در این حوزه تقویت می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین از راه‌اندازی یک موسسه غیرانتفاعی جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای برای برگزاری این رویداد خبر داد که با همکاری همه شرکا و نهادهای فعال در فضای بازی‌های رسانه‌ای، این بازی‌ها را به مرحله جدیدی وارد خواهد کرد.


شاهزاده بن سلمان ضمن اعلام این خبر گفت: «جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای گامی طبیعی در تبدیل عربستان سعودی به بزرگ‌ترین مرکز بازی‌های رایانه‌ای در جهان است و ما بر این باوریم که تجربه‌ای بی‌نظیر در این رابطه به جهان ارائه خواهیم کرد. تاکید می‌کنیم که این جام بخشی از اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای متنوع‌سازی منابع اقتصادی را محقق می‌کند و جایگاه گردشگری و اشتغال‌زایی و سطح رفاه شهروندان، ساکنان و زائران را ارتقا می‌بخشد.»

او در ادامه افزود که انتظار می‌رود این رقابت‌ها تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ میلیارد ریال سعودی (بیش از ۱۳ میلیارد دلار) به تولید ناخالص ملی این کشور بیفزاید و ضمن ایجاد ۳۹ هزار فرصت شغلی جدید، شهر ریاض را به عنوان پایتخت بازی‌های رایانه‌ای جهان مطرح کند.

انتظار می‌رود این بازی‌ها که در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌شوند، میانگین تعداد رزرو هتل‌ها در تابستان را که به دلیل کمتر شدن گردشگر، حدود ۱۶ درصد کاهش می‌یابد، بالا ببرد.

این رقابت‌ها مشوق بزرگی برای بخش تفریحات ورزشی و الکترونیکی عربستان سعودی خواهد بود و جوایزی که برای آن در نظر گرفته شده‌اند، بزرگ‌ترین جوایز تاریخ بازی‌های رایانه‌ای خواهند بود.

جزئیات این رقابت‌ها اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 75206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام