۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷

تراشه‌سازی کره در چین توسعه می‌یابد

ایتنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس اجازه خواهند یافت به مدت نامحدود و بدون نیاز به دریافت مجوز واشنگتن، تجهیزات تراشه‌سازی آمریکایی را برای کارخانه‌های خود در چین، تامین کنند.
تراشه‌سازی کره در چین توسعه می‌یابد


انتظار می‌رفت آمریکا معافیتی که به شرکت‌های  سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس کره‌ جنوبی در خصوص لزوم دریافت مجوز برای انتقال تجهیزات تراشه‌سازی آمریکایی به چین داده است را تمدید کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد وزارت بازرگانی آمریکا، فهرست کاربر نهایی مورد تائید را به‌روزرسانی کرده است تا به سامسونگ و اس کی هاینیکس اجازه دهد همچنان برخی از ابزارهای تراشه‌سازی آمریکایی را برای کارخانه‌های تراشه‌سازی خود در چین فراهم کنند.

این فهرست مشخص می‌کند کدام نهادها می‌توانند مجوز صادرات کدام فناوری را دریافت کنند و زمانی که شرکت‌ها در این فهرست قرار بگیرند، دیگر نیازی به دریافت مجوز برای موارد صادراتی دیگر نخواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت اس کی هاینیکس در بیانیه‌ای، از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید معافیت در خصوص مقررات کنترل صادرات، استقبال و اعلام کرد ما بر این باوریم که تصمیم مذکور، به تثبیت زنجیره تامین نیمه‌رسانای جهان، کمک خواهد کرد.
کد مطلب: 75024
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام