۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۳

درباره نسخه پولی و بدون آگهی برای فیس‌بوک و اینستاگرام

ایتنا - متا تنها پلتفرم رسانه اجتماعی نخواهد بود که نسخه‌های بدون آگهی را برای کاهش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی بررسی می‌کند.
درباره نسخه پولی و بدون آگهی برای فیس‌بوک و اینستاگرام
متا ممکن است به زودی یک سطح بدون آگهی از فیس‌بوک و اینستاگرام را برای مطابقت با قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا ارائه دهد، اما فشاری که به جیب یک کاربر متوسط رسانه‌های اجتماعی وارد خواهد آمد می‌تواند بیشتر از چیزی باشد که نتفلیکس برای پخش فیلم و تلویزیون مطالبه می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، وال‌استریت‌ژورنال، رویترز و فایننشال‌تایمز به طور جداگانه گزارش داده‌اند که متا در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه بدون آگهی از اینستاگرام برای دستگاه‌های تلفن‌همراه با هزینه 14 دلار برای هر حساب کاربری است.
 
برای کاربرانی که مایل به استفاده از یک طرح ترکیبی باشند که شامل دسترسی به فیس‌بوک - و انعطاف‌پذیری برای دسترسی به نسخه‌های دسکتاپ هر دو پلتفرم - نیز باشد ممکن است مجبور شوند 17 دلار در ماه هزینه کنند. گفته می‌شود متا برای دسترسی کاربر به صرفاٌ نسخه دسکتاپ حدود 10.50 دلار مطالبه خواهد کرد، زیرا شرکت مجبور نیست برای نسخه‌های وب کمیسیون به اپ استور یا گوگل پلی استور بپردازد. در مقام قیاس، نتفلیکس مبلغ 15.49 دلار را برای ردیف اشتراک استاندارد بدون آگهی خود در بازار خانگیش دریافت می‌کند.
 
طبق گزارش‌ها، متا در ماه گذشته در جلساتی که با مقامات نظارتی برگزار کرد، برنامه‌های ایجاد سطوح بدون آگهی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای مخاطبان اروپایی به اشتراک گذاشت. شایان ذکر است، این شرکت، از جمله رئیس، مارک زاکربرگ، بارها در گذشته تاکید کرده است که توانایی برقراری ارتباط با دوستان و خانواده نباید بهای داشته باشد.
  
 با این حال، قوانین سخت‌گیرانه در مورد حریم خصوصی داده‌ها و هدف‌گیری تبلیغات، جریان درآمد متا را کاهش می‌دهد، که این همان چیزی است که شرکت را به بررسی نسخه‌های پولی بدون آگهی فیس‌بوک و اینستاگرام ترغیب کرد. با این حال، به نظر می رسد برنامه ای برای گسترش نسخه های بدون آگهی به بازارهای دیگر وجود ندارد.
 

ریشه این هیاهو حول متا چیست؟
 
تبلیغات بزرگ‌ترین جریان درآمد متا را تشکیل می‌دهند، و خود این شرکت تنها به‌دلیل آگهی‌ها است که می‌تواند خدمات رسانه‌های اجتماعی خود را به صورت رایگان در سراسر جهان ارائه دهد. با این حال، روش‌هایی که متا برای ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات مرتبط به آنها استفاده می‌کند نگرانی‌هایی را به‌ویژه در مورد حفظ حریم خصوصی و نمایه‌های رفتاری ایجاد کرده است.
 
در ژوئیه 2023، دادگاه‌های اتحادیه اروپا متا را از استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده کاربران در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پیامرسان آن منع کردند. در کانون این کشمکش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده قرار دارد که متا آن را به عنوان یک شرط اجباری برای استفاده از پلتفرم‌های خود مطرح کرده است. همچنین این موضوع توضیح می‌دهد که چرا متا به شدت با قانون اپل که به کاربران اجازه می‌دهد از ردیابی خود توسط اپ‌ها جلوگیری کنند مخالفت کرد.
 
متا به دنبال اجرائی کردن یک ضرب‌الاجل ماه نوامبر است که حکم دادگاه را پوشش می‌دهد مبنی بر اینکه متا نمی‌تواند از داده‌های شخصی کاربران برای ارائه تبلیغات هدفمند بدون کسب رضایت صریح برای آن استفاده کند. انتظار می‌رود که این شرکت در هفته‌های آتی به‌طور رسمی جزئیات برنامه‌های سطح پولی بدون آگهی فیس‌بوک و اینستاگرام را برای رعایت قوانین حریم خصوصی داده‌های منطقه‌ای ارائه کند.
 
متا تنها پلتفرم رسانه اجتماعی نخواهد بود که نسخه‌های بدون آگهی را برای کاهش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی بررسی می‌کند. قطعه‌های کد مشاهده شده توسط وبسایت Android Authority نشان می‌دهد که تیک‌تاک نیز در حال بررسی نسخه‌ای بدون آگهی برای بازار ایالات‌متحده است، جایی که با بررسی شدید در مورد مدیریت داده‌های شخصی و ادعای هدف قرار دادن حساب‌های پرمخاطب مواجه شده است. تیک‌تاک بعداً در پاسخ به وبسایت TechCrunch تأیید کرد که این برنامه‌ها واقعاً در حال انجام هستند.
 
کد مطلب: 74990
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام