۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۶

عربستان سعودی با رشد ۵۸ درصدی در ورود گردشگر به رتبه دوم جهانی رسید

ایتنا - وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور تا پایان ماه ژوییه، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، رشد ۵۸ درصدی تعداد گردشگران را شاهد بوده است.
عربستان سعودی با رشد ۵۸ درصدی در ورود گردشگر به رتبه دوم جهانی رسید

این داده‌ها ماه گذشته از نهاد گردشگری سازمان ملل و سازمان جهانی گردشگری تهیه شدند.

ریاض به مناسبت روز جهانی گردشگری، در روزهای ۲۷ تا ۲۸ سپتامبر میزبان رویدادی به این مناسبت بود که نشان‌دهنده تعهد عربستان سعودی به توسعه گردشگری جهانی است. احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، به مناسبت روز جهانی گردشگری تاکید کرد که این دستاورد بدون حمایت پادشاه و ولیعهد این کشور ممکن نبود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، الخطیب افزود که این رتبه‌بندی موقعیت عربستان سعودی به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی را تقویت کرد. او در عین حال گفت که افزایش قابل‌توجه گردشگران ورودی‌ نشان‌دهنده اعتماد مسافران به تنوع و کیفیت گزینه‌های گردشگری موجود در عربستان سعودی است.

معرفی گنجینه‌های طبیعی و فرهنگی به گردشگران داخلی و خارجی بخشی از اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است. این کشور در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیاری در حوزه گردشگری انجام داده است و قصد دارد به یک قطب گردشگری در خاورمیانه تبدیل شود.

 


در خردادماه، وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد از این پس، افرادی که ویزای توریستی ایالات متحده، بریتانیا یا شنگن‌ دارند و همچنین دارندگان اقامت دائم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند برای دریافت ویزای الکترونیکی فوری ورود به عربستان سعودی اقدام کنند.

تسهیل ورود گردشگران بخشی از تلاش‌های عربستان سعودی برای افزایش بازدید افرادی است که مایل‌اند از جاذبه‌های متعدد این کشور دیدن کنند و با میراث و تاریخ غنی آن‌ آشنا شوند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ورود حدود ۷.۸ میلیون گردشگر را ثبت کرده است؛ رقمی که نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کوویدــ۱۹، افزایشی ۶۴ درصدی نشان می‌دهد.

عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ در میان پربازدیدترین مقاصد گردشگری بین‌المللی رتبه سیزدهم جهان را به خود اختصاص داد که از رتبه ۲۵ این کشور در فهرست سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گردشگری ۱۲ پله بالاتر بود. بر اساس این داده‌ها، در سال ۲۰۲۲، تعداد گردشگران بین‌المللی که به دلایل مختلف از عربستان سعودی بازدید کردند، ۱۶.۶ میلیون نفر بود. در شاخص درآمد گردشگری بین‌المللی نیز عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲، به رتبه یازدهم رسید؛ این در حالی است که این کشور در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۷ قرار داشت.

تسهیل مراحل صدور روادید، راه‌اندازی کارزارهای تبلیغاتی در سراسر جهان و تنوع مقاصد موجود در عربستان سعودی در تبدیل این کشور به مقصدی جذاب برای گردشگران نقش داشته‌اند.
کد مطلب: 74963
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ای کاش درایران هم به گردشگر وگردشگری اهمیت داده میشد باید حسرت همه چیز در دلمان بماند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام