۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۱۳

۳ ویژگی جذاب عینک‌های ری‌بن متا

ایتنا - یک کارشناس فناوری، عینک هوش مصنوعی متا را امتحان کرده و می‌گوید سه ویژگی این گجت نظر او را جلب کرده است.
۳ ویژگی جذاب عینک‌های ری‌بن متا

عینک ری‌بن متا (Ray-Ban Meta Glasses) ترکیبی از دوربین، میکروفون و دستیار هوش مصنوعی است. متا این هفته این محصول را معرفی کرد و از ۱۷ اکتبر با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. یک کارشناس فناوری این عینک را امتحان کرده و سه ویژگی آن نظرش را جلب کرده است:

بلندگوهای داخلی
اسپیکرها فناوری چندان جدیدی نیستند، اما هنوز هم می‌توانند تاثیرگذار باشند. عینک متا دارای اسپیکرهای هوشمند با کاهش قابل توجه نویز است. من کنار کسی نشستم که در حال تماس تلفنی با عینک متا بود. صدایی که آن‌ها می شنیدند به سختی قابل شنیدن بود. وقتی عینک را گذاشتم، به راحتی می‌توانستم صدای گوشی را بدون نیاز به حداکثر حجم صدا بشنوم. صدای تماس حتی در محیط پر سر و صدا هم، به خوبی قابل شنیدن است. اینکه بتوانید همچنان که صدای دنیای بیرون را می‌شنوید، به موسیقی گوش دهید یا تماس تلفنی برقرار کنید، واقعا مفید است. 

هوش مصنوعی متا
نکته مهم این عینک - حداقل در مقایسه با مدل‌های قدیمی - این است که این مدل مجهز به هوش مصنوعی است. با استفاده از این عینک، می‌توانید مستقیما با هوش مصنوعی متا صحبت کنید. در سطح ابتدایی، دستیار عینک با دستوراتی مثل عکس بگیر یا فیلم بگیر، عملکرد خوبی دارد، اما چیزی که نظر من را جلب کرد، این بود که وقتی پیش‌بینی آب و هوا را از آن خواستم، پیش‌بینی مربوط به مکان دقیقم را اعلام کرد. عینک معمولی من فقط زمانی می‌داند باران می‌بارد که لنزش خیس شود.
 

عینک متا حتی توانست در عرض چند ثانیه شعری درباره گربه برای من بسازد. در آینده (به طور خاص، سال ۲۰۲۴)، حتی می‌توانید در مورد آنچه می‌بینید، سوال کنید. حتی می‌توانید اطلاعاتی در مورد یک مکان دیدنی معروف بخواهید که در حال نگاه کردن به آن هستید (خبر بد برای راهنمایان گردشگری.)

پخش زنده
من یک سوپراستار و اینفلوئنسر نیستم که پخش زنده به کارم بیاید و قصد هم ندارم بشوم. اما اگر می‌خواستم اینفلوئنسر شوم، حتما به خرید عینک ری‌بن متا فکر می‌کردم. ری‌بن‌ متا، پخش زنده را به امکانات بصری خود اضافه کرده است (همراه با قابلیت عکس‌برداری و ثبت کلیپ‌های ویدیویی ۶۰ ثانیه‌ای.) می‌توانید چیزی را که می‌بینید، مستقیما در اینستاگرام یا فیس‌بوک به اشتراک بگذارید. 

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 74927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام